AKTS - Elektroterapi II

Elektroterapi II (PTR202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Elektroterapi II PTR202 4. Dönem 2 3 0 3.5 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Korkusuz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Fizyoterapi yaklaşımlarında doğru elektroterapi yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fizyoterapi yaklaşımları içinde hastalığa uygun doğru elektroterapi yöntemlerinin neler olduğunu öğrenir.
  • Elektroterapi modalitelerini öğrenir.
  • Hastalığa özel seçtiği elektoterapi modalitelerinin nasıl uygulanması gerektiğini öğrenir.
  • Hastalığa özel seçtiği elektoterapi modalitelerinin nasıl uygulanması gerektiğini öğrenir.
  • Yapacağı elektroterapi yöntemlerinin endikasyon-kontraendikasyonlarını öğrenir.
Dersin İçeriği Yüksek frekanslı akımların farklı patolojik durumlarda kullanılması ile ilgili yöntemler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Soğuk ve sıcak K1 (Bölüm 7), K2 (Bölüm 9)
2 Soğuk ve sıcak K1 (Bölüm 7), K2 (Bölüm 9)
3 Yüksek frekanslı akımlara giriş K1 (Bölüm 10)
4 Kısa dalga diatermi K2 (Bölüm 11), K4 (Bölüm 10)
5 Kesikli kısa dalga diatermi K2 (Bölüm 11), K4 (Bölüm 10)
6 Mikro dalga diatermi K2 (Bölüm 11), K4 (Bölüm 10)
7 Magnetoterapi K1 (Bölüm 11), K3 (Bölüm 4)
8 Enterferansiyel Akımlar K2 (Bölüm 18)
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Enterferansiyel Akımlar K2 (Bölüm 18)
11 Ultrason K1 (Bölüm 6), K3 (Bölüm 6)
12 Fonoforosiz K1 (Bölüm 6), K3 (Bölüm 6)
13 Şok Dalga Terapi K3 (Bölüm 4)
14 Şok Dalga Terapi K3 (Bölüm 4)
15 Elektromanyetik kirlenme K1 (Bölüm 10)
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Robertson V, Ward A, Low J, Reed A. ElectrotherapyExplained. Butterworth-Heinemann Ltd,2006, Oxford.
2. Kitchen S. Electrotherapy: Evidence Based Practice. Churchill Livingstone, 2002, Toronto.
3. Watson, T. and Nussbaum, E.L. (eds) (2020) Electrophysical agents : evidence-based practice. Thirteenth edition. Edinburgh ; Elsevier.
4. Michelle, H., & Cameron, M. D. (2017). Physical agents in rehabilitation: an evidence-based approach to practice.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. X
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır X
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. X
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. X
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. X
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. X
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 150