AKTS - Biyokimya
Biyokimya (MED186) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyokimya | MED186 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik bölümü öğrencilerinin, çözeltilerin özellikleri, protein, lipid ve karbohidratların biyokimyası gibi temel biyokimya konuları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Biyokimyanın konusu ve önemi, aminoasitler ve proteinlerin biyokimyası, sindirimi ve metabolizması, karbonhidratların biyokimyası, sindirimi ve metabolizması, lipitlerin biyokimyası, sindirimi ve metabolizması, nükleik asitler, hormonlar, vitaminler ve klinik biyokimya analizlerinin değerlendirilmesi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Biyokimyanın Konusu ve Önemi | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 2 | Aminoasitler ve Protein Biyokimyası | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 3 | Proteinlerin Sindirimi ve Metabolizması | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 4 | Karbonhidrat Biyokimyası | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 5 | Karbonhidratların Sindirimi ve Metabolizması | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 6 | Lipid Biyokimyası | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 7 | Lipidlerin Sindirimi ve Metabolizması | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nükleik asitler | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 10 | Hormonlar I | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 11 | Hormonlar II | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 12 | Vitaminler I | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 13 | Vitaminler II | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 14 | Klinik Biyokimya Analizlerinin Değerlendirilmesi | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 15 | Konuların Tekrar Edilmesi ve Tartışma | Kaynaklardan konunun okunması | 
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Nelson D, Cox M.(2017) Lehninger Principles of Biochemistry. Seventh Edition. WH Freeman | 
|---|---|
| 2. Voet, D., Voet, J. G., & Pratt, C. W. (2016). Fundamentals of biochemistry: life at the molecular level. New York: Wiley. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel bilgiye ulaşır ve hemşirelik bakımında bilimsel bilgiyi kullanır. | X | ||||
| 3 | Kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Hemşirelik bakımını gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | ||||
| 5 | Hemşirelik uygulamalarını ve araştırmalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara, etik ilkelere ve insan haklarına uygun şekilde gerçekleştirir | X | ||||
| 6 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
| 7 | Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim ve iş birliği içerisinde rollerini gerçekleştirir. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde, hemşirelik sürecinde ve araştırmalarında kullanır. | X | ||||
| 9 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
| 10 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
