AKTS - Uygarlık Tarihi
Uygarlık Tarihi (PR233) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygarlık Tarihi | PR233 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek -Bilim Devriminden günümüze kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | In order to become a professional in the field of International Relations, one must have a good understanding of history. For this sake, this course follows a chronological order of the rise of civilizations from the Scientific Revolution until the end of the Cold War era. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel giriş Yok 2 17. YY Kraliyet Devletl | |
2 | 17. YY Kraliyet Devletler | Kishlansky, Geary and O’Brien Chapter 16, pp. 363-384. |
3 | Erken Modern Avrupa’da Bilim ve Ticaret | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 17, ss. 385-407. |
4 | 18. YY Avrupa’sında Güçler Dengesi, 18. YY Avrupa’sında Kültür ve Toplum | Kishlansky, Geary and O’Brien Chapters 18 and 19, pp. 408-448 |
5 | Fransız Devrimi ve Napolyon Avrupası, 1789-1815 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 20, ss. 449-470. |
6 | Endüstrileşen Avrupa | Kishlansky, Geary and O’Brien Chapter 21, pp. 471-494. |
7 | Siyasi Kargaşalar ve Sosyal Dönüşümler | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 22, ss. 495-515. |
8 | Avrupa’da Devlet İnşası ve Sosyal Değişim, 1850-1871 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 23, ss. 516-538. |
9 | Avrupa Kültürünün Krizi, 1871-1914 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 24, ss. 539-558. |
10 | Avrupa ve Dünya, 1870-1914 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 25, ss. 559-582. |
11 | Savaş ve Devrim | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 26, ss. 583-606. |
12 | Avrupa’da İstikrar Arayışları, 1920-1939 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 27, ss. 607-629. |
13 | Küresel Felaket: II. Dünya Savaşı, 1939-1945 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 28, ss. 630-654. |
14 | Soğuk Savaş ve II. Dünya Savaşı Ertesinde Ekonomik Toparlanma: 1945-1970 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 29, ss. 655-676. |
15 | Soğuk Savaşın Sonu ve Yeni Küresel Tehditler: 1970’den Günümüze | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 30, ss. 677-698. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Thomas Munck. Seventeenth-Century Europe, 1598-1700 (New York: St. Martin’s Press, 2005). |
3. John Henry. The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science (New York: Palgrave, 2008). | |
4. Michael Schaich. Monarchy and Religion: The Transformation of Royal Culture in Eighteenth-century Europe (Oxford: Oxford University Press, 2007). | |
5. Getrude Himmelfarb. The Roads to Modernity: The British, French and American Enlightenments (New York: Random House, 2004). | |
6. Peter McPhee. The French Revolution, 1789-1799 (New York: Oxford University Press, 2002). | |
7. Denis Mack Smith. Mazzini (New Haven: Yale University Press, 1994) | |
8. Kevin Repp. Reformers, Critics and the Paths of German Modernity, 1890-1914 (Cambridge: Harvard University Press, 2000). | |
9. Jeffrey Verhey. The Spirit of 1914: Militarism, Myth and Mobilization in Germany (Cambridge: Cambridge University Press, 2000). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 65 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 15 | 105 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir | |||||
2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | |||||
3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | |||||
4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | |||||
5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | |||||
6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | |||||
7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | |||||
9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | |||||
14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | |||||
20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur. | |||||
23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 |