AKTS - Servis Sistemleri
Servis Sistemleri (IE419) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Servis Sistemleri | IE419 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenciler hizmet sistemleri problemlerini kavramlaştırabilecek ve bu problemlere yaklaşabilmek için ilgili uygun becerileri elde edecek, etkin ve verimli çözümler önerebileceklerdir. Operasyon, strateji, bilgi teknolojileri ve pazarlama konularını bir hizmet sisteminin tasarım etkin yönetimi için birleştirebilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Verimli ve müşteri tatminini sağlayabilen hizmet sistemleri tasarımında kontrol kavramının teknikleri ve uygulamaları; hizmet stratejisi ve rekabet edebilirlik; hizmet sistemleri kurulumundaki temel konular; hizmet operasyonlarının yönetimi için kullanılan araç ve teknikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hizmet sistemlerine giriş, hizmetin özellikleri ve rolü | |
2 | Hizmet yönetiminin odağı, hizmet stratejisi ve rekabet edebilirlik | |
3 | Yeni hizmet geliştirme, hizmette teknoloji ve hizmetle karşılaşmak | |
4 | Yeni hizmet geliştirme, hizmette teknoloji ve hizmetle karşılaşmak | |
5 | Hizmet tesisi yerleşimi, tesis tasarımı konu ve teknikleri | |
6 | Hizmet kalitesi, üretkenlik, performans ölçümü ve hizmet sistemleri için sürekli iyileştirme. | |
7 | Kapasite yönetimi ve kuyruk modelleri ile ilişkili olarak Hizmet sistemlerinde arz ve talep yönetimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kapasite yönetimi ve kuyruk modelleri ile ilişkili olarak Hizmet sistemlerinde arz ve talep yönetimi Hizmette tedarikçi ilişkileri: Tedarik zinciri yönetimi ve araç rotalama | |
10 | Hizmette tedarikçi ilişkileri: Tedarik zinciri yönetimi ve araç rotalama | |
11 | Hizmette tedarikçi ilişkileri: Tedarik zinciri yönetimi ve araç rotalama | |
12 | Hizmet sistemlerinde proje yönetimi | |
13 | Hizmet sistemlerinde lineer ve amaç programlama uygulamaları | |
14 | Hizmet sistemlerinde lineer ve amaç programlama uygulamaları | |
15 | Takımların dönem sonu proje sunumları | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fitzsimmons J. A., and Fitzsimmons M. J., Service Management, Operation Strategy and Information Technology, 5th edition, McGraw-Hill, 2006. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Haksever C., Render B., Russel R. S., Murdick and R. G., Service Management and Operations, 2nd edition, Prentice Hall, 2000. |
3. Kasper H, Helsdingen P., Gabbott M., Services Marketing Management: a strategic perspective, 2nd edition, John Wiley & Sons, c2006 | |
4. Gilmore A. Services Marketing and Management, London; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2003. | |
5. Looy B.V, Gemmel P., Dierdonck R., Service management: an integrated approach, 2nd edition, Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarında yeterli bilgi birikimi kazanır; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilişim sistemleri mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir; bireysel olarak çalışabilir. | |||||
7 | a. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilir, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. b. En az bir yabancı dil bilir. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | a. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. b. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
10 | a. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. b. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. c. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | a. Bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. b. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 |