ECTS - - Bilişim Sistemleri Mühendisliği

Zorunlu Bölüm Dersleri

CEAC105 - Genel Kimya (3 + 2) 5

Madde ve ölçüm; atomlar, moleküller ve iyonlar; stokiyometri: kimyasal formüller ve eşitliklerle ilgili hesaplamalar; yükseltgenme indirgenme tepkimeleri; termokimya (ısı kimyası); atomlarıın elektronik yapısı; elementlerin periyodik özellikleri; kimyasal bağların temel kavramları; molekül geometrisi ve bağ teorileri; gazlar; moleküller arası

CHE105 - Genel Kimya (3 + 2) 5

Madde ve ölçüm; atomlar, moleküller ve iyonlar; stokiyometri: kimyasal formüller ve eşitliklerle ilgili hesaplamalar; yükseltgenme indirgenme tepkimeleri; termokimya (ısı kimyası); atomlarıın elektronik yapısı; elementlerin periyodik özellikleri; kimyasal bağların temel kavramları; molekül geometrisi ve bağ teorileri; gazlar; moleküller arası kuvvetler, sıvılar ve katılar; kimyasal hız; kimyasal termodinamik; elektrokimya.

CMPE109 - Hesaplamanın Temelleri (2 + 1) 2.5

Mühendislik temelleri, meslek olarak bilgisayar mühendisliği, iş olanakları, bilgisayar mühendisliği alanındaki mesleki kuruluşlar, bilişimde etiksel konular, bilgisayar sisteminin donanım bileşenleri, veri gösterimi ve makine dili komutları, işletim sistemi kullanarak bilgisayarın arka plan faliyetlerini koordine etmek, ağ ve internetin temelleri,

CMPE338 - Bilgisayar Ağları ve İşletim Sistemleri (3 + 2) 6

Bilgisayar ağları temel kavramları, UDP ve TCP servisler, güvenli veri iletişimi, ağ katmanı adreslemesi, segment, datagram, frame, işlem, zamanlama algoritması, kilitlenme tespit algoritması, işaretçiler, hafıza yapısı, sayfa yönetim algoritmaları.

ENG202 - Akademik İngilizce IV (3 + 0) 3

Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma.

ENG301 - İş Yaşamı için İngilizce I (3 + 0) 3

İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları

ENG302 - İş Yaşamı için İngilizce II (3 + 0) 3

Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma

HIST111 - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce) (2 + 0) 2

Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı.

HIST112 - Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce) (2 + 0) 2

Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

HIST221 - Uygarlık Tarihi (3 + 0) 3

Kronolojik bir sıra içerisinde Sümer medeniyetinden Bilim Devrimine kadar geçen süreçte yükselen medeniyetler.

ISE-AE4FA1-Çokdisiplinli Dersler - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-GE4FA1-Girişimcilik Havuzu - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

ISE102 - Yönetim Bilişim Sistemlerine Giriş (3 + 0) 3.5

İş bilişim sistemlerindeki prensip ve konseptler: kaynak yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, yasal ve mesleki konular; bilişim sistemlerinin stratejik etkileri; proje yönetim konuları: proje seçimi, zaman planlaması, kontrol ve değerlendirme.

ISE201 - İş ve Etik (3 + 0) 4.5

İş ve karar verme ile ilgili ahlaki sorunları çözmeye yönelik etik kavramlar. İşte belli sorunlu alanların yönetimindeki ahlaki sorunlar. Ahlaki sorunların çıktığı sosyal ve doğal ortamlar.

ISE261 - İş ve e-Ticaret (3 + 0) 6

E-ticaret uygulamaları geliştirme için bir bağlam, e-ticaret uygulamaları türleri, e-ticaret uygulamalarını belirleme ve tanımlama, e-ticaret fizibilitesi, e-ticaret gereksinim analizi, üst seviye, detaylı ve teknik tasarım ve yapım, e-iş modelleri, İnternet pazarlama, çevrimiçi mali işlemler, İnternet vergilendirme, hukuki, etik ve sosyal konular

ISE311 - İnternet Programlama (2 + 0) 5

Internet programlama ortamları, HTML ve DTHML ile ana sayfa tasarımı, JavaScript betik dili, istemci-sunumcu modeli, istemci tarafı betikler, sunucu tarafı betikler; web sunucuları (Unix/Linux ve Microsoft gibi farklı işletim sistemleri üzerine kurulumu, gerekli bileşenlerin yerleştirilmesi ve yönetimi); CGI, SSI, SSL, sertifika, çerez ve oturumlar

ISE314 - Veri Ambarı ve Veri Madenciliği (3 + 0) 5

Veri ambarları temelleri. Veri ambarı planlaması, tasarımı, gerçekleştirmesi ve yönetimi. Veri küpleri ile hesaplama. OLAP sorgu işleme. Veri madenciliği temelleri ve veri ambarları ve OLAP ile olan ilişkisi. Birliktelik kural madenciliği. Öbekleme, sınıflandırma ve kural öğrenme madenciliği.

ISE353 - Bilgi Sistemleri Geliştirilmesi (3 + 0) 10

Bilişim sistemleri, strateji ve bilişim sistemleri, iş bilgi teknolojileri, dağıtık sistemler, intenet ve WWW, e-ticaret ve iş, iş zekası, dosya organizasyonu ve veritabanları, süreç analizi ve modelleme, veri analizi, sistem tasarımı, detaylı tasarım ve gerçekleştirme, nesne tabanlı yaklaşımlar, sistem geliştirme, uzman sistemler ve bilgi tabanı

ISE399 - Yaz Stajı I (0 + 0) 6

En az 4 hafta boyunca endüstride, kullanımdaki bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım kısımlarını gözleme çalışması.

ISE426 - Bilgisayar Güvenliği (3 + 0) 5

Şifreleme araçları, kullanıcı kimlik denetimi, erişim kontrolü, sızma tespiti, kötücül yazılım, hizmet-engelleme saldırıları, güvenlik duvarları, güvenli işlem, yazılım güvenliği, Windows güvenliği, Linux güvenliği.

ISE493 - Proje Oryantasyon (2 + 0) 5

Bilgisayar ve bilişim projeleri, araştırma, proje planlaması ve risk yönetimi, ulusal ve uluslararası standartlar, takım çalışması, literatür taraması, proje gerçekleştirme, proje sunumu, hayatboyu öğrenme, etik, yasal konular, yenilik ve girişimcilik.

ISE494 - Bitirme projesi (4 + 0) 9

Proje analizi ve tasarımı, proje geliştirme, takım çalışması yapma, proje yönetimi, proje raporlama, nihai ürünü sunma.

ISE499 - Yaz Stajı II (0 + 0) 10

En az 6 hafta boyunca bir bilişim şirketinde/biriminde kullanımdaki bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım kısımlarını gözleme çalışması; bilişim şirketinde/biriminde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması.

SE328 - Algoritma ve Optimizasyon Yöntemleri (3 + 0) 5

Algoritma tasarımı ve analizi; algoritmaların matematiksel karmaşıklığı; master teoremi; azalt-ve-fethet; böl-ve-fethet; dönüştür-ve-fethet, bazı optimizasyon tekniklerine giriş; dinamik programlama; açgözlü tekniği; döngülü iyileştirme; algoritma güç sınırlamaları ile başa çıkma.

TURK401 - Türk Dili I (2 + 0) 2

Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.

TURK402 - Türk Dili II (2 + 0) 2

Yazılı anlatım ve türleri; kaynaklardan yararlanma; cümlenin yapısı ve türleri; anlatım bozuklukları; sözlü anlatım türleri.

Seçmeli Dersler

CMPE236 - Mikroişlemciler ve Mikrokontrolörlere Giriş (3 + 2) 8

Mikrokontrolörler, komut seti, seri çıkış operasyonu, kesme operasyonu, Assembly dili ile programlama, program yapısı ve tasarım, program geliştirmek için araç ve teknikler, Assembly?de tasarım ve arayüz örnekleri, tasarım ve arayüz örnekleri.

CMPE312 - Görsel Programlama (2 + 2) 5

Nesne yönelimli programlaya tekrar bakış; görsel programlamanın temel taşları: değer türleri, operatör yeniden tanımlama, olağandışı durum ve olay işleme; grafiksel kullanıcı arayüzü çerçeve yapılarını kullanım; dosya ve XML tabanlı verilerle çalışma.

CMPE318 - Java Programlama (2 + 2) 5

Java teknolojisi, nesneye yönelik programlama, objeler, sınıflar, modülerlik, sarmalama, çokbiçimlilik, Java öğeleri ve kuraldışı durumlar, atık toplayıcısı, sınıflar, miras ve arayüzler, koleksiyon çerçeve yapısı, girdi/çıktı çerçeve yapısı, grafik arayüz çerçeve yapısı, iş parçacıkları.

CMPE323 - Algoritma (3 + 0) 7

Algoritma dizaynı ve analizi, O?notasyonu, parçala?çöz algoritması, dinamik programlama, geriye dönüş algoritması, alt sınır teoremi, sıralama ve arama algoritmalarının karmaşıklıkları, grafik algoritmaları, NP-zor ve NP-tamam (NPC) problemler, bBaşlıca NPC problemleri, NPC'ye problem sağlama, bazı dizgi işleme algoritmalarının analizi.

CMPE326 - Biçimsel Diller ve Özdevinirler (3 + 0) 6

Diller ve gösterimleri, sonlu özdevinirler ve düzenli gramerler, bağlamdan-bağımsız gramerler, soyut makine kavramı ve dil kabulu, belirlenimci ve belirlenimci olmayan sonlu durumlu makinalar, son giren ilk çıkar özdeviniri, Turing makinaları ve hesaplama kuramına giriş.

CMPE343 - Veritabanı Sistemleri ve Programlama (2 + 2) 5

Veritabanlarında eş zamanlı işlemler, hareket işleme ve eş zamanlı kontrol, veritabanı kurtarma, güvenlik ve yetkilendirme, veritabanı programlamaya giriş, nesne tabanlı veritabanı konuları.

CMPE376 - Bilgisayar Oyunları ve Simulasyon (2 + 2) 5

Oyunların tarihçesi ve oyunlardaki mevcut yaklaşımlar, tasarım ve geliştirmedeki temel kavramlar, ticari oyunların değerlendirilmesi, temel oyun tasarım konuları, fizik ve matematik kurallarının oyunlarda kullanılması, temel bilgisayar grafik kavramlarının oyunlarda kullanılması, insan bilgisayar etkileşimi konularının oyunlarda kullanılması.

CMPE413 - Mantıksal Programlama (3 + 0) 5

Lisp programlama: sembolik gösterimler, temel fonksiyonlar, Lambda notasyonu, formlar, fonksiyonlar: list yapıları, Prolog programlama: gerçekler ve kurallar, bağıntılar: veri yapıları, Backtracking, girdi/çıktı, gömülü öncüller.

CMPE424 - Dil İşleyiciler (3 + 0) 5

Derleme ve yorumlamaya ilişkin temel kavramlar, tek-geçişli ve çoklu-geçişli dil çevirmenleri, sözcük analizörü, yukarıdan aşağıya ayrıştırma ve LL(1) gramerleri, özyineli iniş metodu, aşağıdan yukarı ayrıştırma, kaydır-indirge tekniği, operatör öncelik grameri, LR(0) ve SLR(1) grammerleri, sözdizim yönlendirimli çevrim, hata işleme ve toparlanma,

CMPE430 - Derin Öğrenmenin Temelleri (2 + 2) 5

Yapay zeka, makine öğrenimi ve derin öğrenme, sinir ağlarının matematiksel yapı taşları, ikili sınıflandırma, çok sınıflı sınıflandırma, regresyon, bilgisayarla görme için derin öğrenme.

CMPE432 - Sanallaştırma (3 + 0) 5

Sanallaştırma yöntemleri, donanımsal sanallaştırma, hipervizörler, sunucu sanallaştırma, masaüstü sanallaştırma, depolama sanallaştırması, uygulama sanallaştırması, işletim sistemi sanallaştırma gereksinimleri ve teknikleri, ticari kazanımları, güvenlik gereksinimleri.

CMPE434 - Gömülü Sistem Tasarımı (2 + 2) 5

Gömülü sistemler ve uygulamaları, gömülü sistem metrikleri, gömülü sistem bileşenleri, gömülü sistemlerin gerçekleştirilmesi, PCB teknolojileri, simülasyon, emülasyon, hızlı prototipleme, gerçekleştirmede test ve sertifikasyon örnekleri, geliştirme maaliyet ve zamanları analizi, belirli gerçekleştirmeler ile ilgili laboratuvar çalışması.

CMPE435 - Bilgisayar Ağlarında Özel Konular (3 + 0) 5

TCP/IP ağların çalışma prensip detayları, internet üzerinde çok kullanılan uygulamaların ileri düzey teknik yapısı, IPv6 adresleme, yönlendirme prensipleri, algoritmaları ve protokolleri, ICMP iletişimi, sanal özel ağlar (VPNs), kablosuz ağlar, ağ güvenliği.

CMPE437 - VLSI Tasarımı (2 + 2) 5

IC?lerin temel fabrikasyon üretim zinciri, kendinden ayarlı silicon kapısı, NMOS ve CMOS teknolojileri, tasarım kuralları ve yerleşim planı, bellekler ve yazmaçlar, tam ve yarım kendinden ayarlı IC?ler, standart hücreler, kapı dizileri, GPGA?lar ve PLD?ler, IC tasarımı için CAD araçları, VHDL ile üst düzey IC tasarımı, düşük güçlü IC tasarımı.

CMPE461 - Uygulamalı Sinir Ağları (2 + 2) 5

Sinir ağlarına giriş, algılayıcı öğrenme kuralları, geri yayılım algoritmaları, genelleme ve gereğinden fazla eğitim, uyabilen lineer filtreler, radyal tabanlı ağlar, özörgütlemeli haritalar, öğrenmeli vektör nicemleme, geribeslemeli ağlar.

CMPE462 - Yapay Zekaya Giriş (3 + 0) 5

Akıllı erkinler, arama yoluyla problem çözme, bilgilendirilmiş ve bilgilendirilmemiş arama metotları, genetik algoritmalar, tavlama benzetimi, kısıt tatmini problemleri, rakipli arama, mantıksal erkinler, bilgi mühendisliği, uzman sistemler, iletişim, yapay zeka uygulamaları.

CMPE463 - Dijital Sinyal İşleme (3 + 0) 5

Sinyal ve sistemlerin ayrık-zaman bölgesi ve frekans bölgesi gösterimleri, örnekleme ve tekrar oluşturma, DFT, FFT, z-dönüşüm, filre tasarım teknikleri, sonlu kelime uzunluğu etkileri, 2-boyutlu filtreleme, sayısal sinyal işleme uygulamaları, bazı sayısal sinyal işleme işlemcilerinin programlanması.

CMPE464 - Dijital Görüntü İşleme (3 + 0) 5

Sinyal ve görüntü işlemeye giriş, sayısal görüntü işlemeye genel bakış, ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri, örnekleme, yeniden canlandırma ve sayısallaştırma, sayısal görüntü gösterimi, görüntü dönüşümleri, iyileştirme, onarma, parçalama ve tanımlama.

CMPE465 - Bilgi Mühendisliği (3 + 0) 5

Bilgi gösterim yöntemleri: kural-tabanlı, grafiksel, mantıksal yöntemler, Prolog diline giriş, bilgi edinme, uzman sistemler, ontoloji, anlamsal örün, otomatik öğrenmeye giriş.

CMPE466 - Gevşek Hesaplama (3 + 0) 5

Biyolojik ve yapay sinir ağları, geriye yayılma algoritması ve çok katmanlı geriye yayılma algoritması; yapay sinir ağları modelleri ve öğrenme algoritmaları; bulanık mantık ve bulanık kümeler; temel bulanık mantık matematiği; bulanık işlemler, bulanık sistemler, bulanık akıllı sistemleri, bulanık kontrol, genetik algoritmalar, yapay sinir ağlarını

CMPE467 - Örüntü Tanıma (3 + 0) 5

Bayes karar teorisi, sınıflandırıcılar, doğrusal ayırtaçlar ve karar verme yüzeyleri, parametre kestirimi, saklı Markov modelleri, en yakın komşu kümelemesi, doğrusal ayırtaçlar, yapay sinir ağları, karar ağaçları, sıradüzensel kümeleme, öz düzenleyici özellik haritaları.

CMPE473 - Bilgisayarlı Çizim (2 + 2) 5

Grafik sistemlerinin donanım ve yazılım unsurları, basit elemanların çizimi ve tarama, iki ve üç boyutlu geometrik dönüşümler, iki ve üç boyutlu görünüm yolu, görünen yüzeylerin belirlenmesi için metotlar.

E400 - Lisans Araştırma Projesi (3 + 0) 5

Titiz bilimsel araştırma, araştırma metodolojileri, alana yönelik alt yapı bilgi tarama, akademik okuma.

IE314 - Proje Yönetimi (3 + 0) 5

Proje yönetiminin elemanları ve fazları; proje yönetiminin fonksiyonları (planlama, personel atama, çizelgeleme, takip ve kontrol) ve teknikleri (CPM, PERT); proje yönetimi için yazılım araçları; proje maliyet kontrolü ve zaman/kaynak yönetimi; liderlik türleri, çatışma ve risk yönetimi.

IE320 - İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması (3 + 0) 5

İş süreçlerinin etkli bir şekilde ve ilgi metotlarla yeniden tasarlanması, mevcutların geliştirilmesi, ölçülmesinin sağlanması, kurumlara ve iş ortaklarının verimliliklerine katkı sağlanması; uluslararası en iyi uygulamalar, destek teknikleri ve diğer pratik bilgiler.

IE411 - İş Etüdü ve Tasarımı (3 + 0) 5

İş etüdüne giriş: etkinlik ve verimlilik kavramları, iş etüdü ve iş ölçümü kavramları ve aralarındaki ilişki, iş etüdü projesi yöntem bilimi, ölçüm, gözlem ve kayıt teknikleri ve olanakları, atık azaltma kavramları ile entegrasyonu, iş basitleştirme, yalın üretim, maliyet ve performans standartları oluşturma.

IE415 - Endüstriyel Ekonomi (3 + 0) 5

Rekabetçi pazarlar, dünyadaki yerleşmiş uygulamalar ve firmaların iç organizasyonları; farklı fiyat sınıfları; dikey kontrol; oligopoli kuramı; oligopolide ürün ayrımı; pazara giriş ve pazara giriş caydırıcılığı; yeni gözlemsel endüstri organizasyonu; işbirliği içermeyen oyun kuramı.

IE416 - Uzman Sistemler (3 + 0) 5

Uzman sistemlerin teknolojisi ve uygulamaları, basit bir uzman sistem kurulumu, yapay zeka kavramları, sezgisellik, problem çözme, akıllı nitelikler; mühendislik uygulamalarından örnek olay çalışmaları.

IE418 - Karar Analizi (3 + 0) 5

Karar verme ortamı, belirsizlik ortamında karar verme, karar verme problemlerinin yapılandırılması, karar ağaçları, duyarlılık analizleri, bilginin değeri, olasılıklı karar modelleri.

IE419 - Servis Sistemleri (3 + 0) 5

Verimli ve müşteri tatminini sağlayabilen hizmet sistemleri tasarımında kontrol kavramının teknikleri ve uygulamaları; hizmet stratejisi ve rekabet edebilirlik; hizmet sistemleri kurulumundaki temel konular; hizmet operasyonlarının yönetimi için kullanılan araç ve teknikler.

IE421 - E-Ticaret ve KKP (3 + 0) 5

Yeni ekonomi kavramını tanıtmak, elektronik ticaretin ve ERP?nin temel kavramlarını ve kurulum safhalarını örneklerle açıklamak, elektornik ticaretin ERP ve SCM ile olan entegrasyonunun kurulumu ve önemi üzerinde örneklerle durmak.

IE422 - Müşteri İlişkileri Yönetimi (3 + 0) 5

Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanıtmak, MİY değer zinciri, MİY?nin enformasyon teknolojisi, müşteri portföyü analizi, müşteri kazanmak, müşteri Ağı yaratımı ve yönetimi, müşteriler için değer yaratmak, müşteri yaşam değerini yönetmek, müşteri bağlılığı ve gelişimi, MİY organizasyonu.

IE423 - Yönetim ve Organizasyon (3 + 0) 5

Yönetim süreci; planlama, organize etme, kontrol, yönlendirme; organizasyonel tasarımın temel unsurları; organizasyonel yapının tasarımı; organizasyonel değişiklik.

IE425 - Yatırım Projeleri Analizi (3 + 0) 5

Mevcut durum analizi, problem tanımı, vaka çalışması; talep tahmini, proje için alternatifler geliştirmek, projenin yatırım ve işletme maliyetlerinin kestirimi, işletme sermayesinin hesaplanması, proje alternatiflerinin karşılaştırılması, stratejik planın formüle edilmesi ve performans ölçümü.

IE427 - Stratejik Yönetim (3 + 0) 5

Stratejik yönetime bakış, strateji türleri, strateji oluşturma (kurum misyon bildirimi, strateji analizi ve seçimi, dış değerlendirme, iç değerlendirme), strateji uygulama, strateji değerlendirme ve kurumsal karne.

IE428 - Sistem Mühendisliğine Giriş (3 + 0) 5

Sistem ve sistem mühendisliği tanımı, sistem mühendisliği kapsamı önemi ve gelişimi, sistem ömür devri, sistem geliştirme modelleri, sistem ömür devri süreçleri.

IE429 - Güvenilirlik (3 + 0) 5

Sistem güvenilirliği kavramları ve yöntemleri, sistem güvenilirliğinin hesaplanmasına ilişkin teknikler ve bazı güvenilirlik optimizasyon problemleri.

IE444 - Karar Destek Sistemleri (3 + 0) 5

Karar destek sistemleri ve iş zekası kavramları, karar destek sistemleri ve iş zekası, karar verme, sistem modellemesi ve analizi, veri ambarı, veri görselleştirme, veri, yazı ve web madenciliği, iş performans yönetimi, etkileşimli ve bilgisayar destekli teknolojiler, karar destek sistemleri uygulamaları.

ISE-AE3FA1 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-AE4FA1 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-AE4FA2 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-AE4FA3 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-AE4SP1 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-AE4SP2 - Alan Seçmeli (0 + 0) 5

ISE-GE4FA1 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

ISE-GE4FA2 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

ISE-GE4SP1 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

ISE301 - Multimedya Sistemleri (3 + 0) 5

Çoklu ortam terim ve konseptleri; çoklu ortam veri türleri (sayısal resim, ses, video); farklı veri türlerinde çoklu-ortam sunum hazırlama.

ISE308 - Mobil Uygulama Geliştirmeye Giriş (3 + 0) 5

Mobil cihazlar, mobil platformlar, mobil işletim sistemleri, mobil uygulama geliştirme, mobil Cihazlarda Arayüz Tasarımı. Mobil cihazlarda Veri Depolama. Harita. Konum tabanlı uygulamalar. Arkaplan Servisler.Telefon ve Kısa Mesaj Servileri. Sensörler.

ISE405 - Bilgi Teknolojileri Hizmetlerinde Temeller (3 + 0) 5

Bilgi teknolojileri hizmet yönetimi için ITIL standartlarında hizmet işletimi ve sürekli hizmet iyileştirme, planlama ve değişiklik yönetimi, varlık ve konfigürasyon yönetimi, güvenlik yönetimi, ağ yönetimi, depolama yönetimi, talep yönetimi, olay ve sorun yönetimi.

ISE407 - Mobil Uygulama Geliştirmeye Giriş (3 + 0) 5

Mobil Cihazlar. Mobil Platformlar. Mobil İşletim Sistemleri. Mobil Uygulama Geliştirme. Mobil Cihazlarda Arayüz Tasarımı. Mobil cihazlarda Veri Depolama. Harita. Konum tabanlı uygulamalar. Arkaplan Servisler.Telefon ve Kısa Mesaj Servileri. Sensörler.

ISE414 - Bilgisayar Suçları (3 + 0) 5

Bilgisayar suçları, suçtan hasar görme, bilgi risk yönetimi, elektronik dolandırıcılık, bilgisayar virüsleri ve solucanları, bilgisayar suçları yasaları.

ISE422 - E-Devlet (3 + 0) 5

Devlet ve internet, e-devlete giriş, temel kavram ve tanımlar, e-devlet bileşenleri, e-devlet projelerinin yönetimi, e-devlet için altyapı gereksinimleri, e-kurum/e-kuruluş, e-devlet olgunluk ölçütleri e-devlet: Türkiye?de ve dünyada durum, Avrupa Birliği ve e-Avrupa+ kıstasları, e-devlet projelerindeki riskler.

ISE423 - E-Devlette Teknolojik Gelişmeler (3 + 0) 5

E-Devletin teorik altyapısı, e-devletin kullanımı: yerel ve global, e-devlet sistemlerinin gerçeklenmesinde teknik ve organizasyonel yaklaşımlar ve sosyoteknolojik metodolojiler, kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar: Zachman, TOGAF, MoDAF ve DoDAF, birlikte çalışabilirlik standartları: yerel profil ile karşılaştırmalı eGIF, EIF,

ISE424 - Uzaktan Eğitim ve E-Öğrenme (3 + 0) 5

Uzaktan eğitim ve e-öğrenmenin tanımları, tarihçesi ve kuramları; öğretim tasarımı, uzaktan eğitimde kullanılan araç ve teknolojiler, çoklu ortamdan öğrenme. bilgisayar-destekli işbirlikli öğrenme, öğrenme yönetim sistemleri. yeni gelişmeler ve yönelimler.

ISE432 - Bilişim Teknolojilerinde Yenilik ve Girişimcilik (3 + 0) 5

Girişimciliğe giriş, fırsatların belirlenmesi ve fikir üretme, yapılabilirlik çözümlemesi, etkili bir iş modeli geliştirme, endüstri ve rekabetçi çözümlemesi, iş planı yazma, uygun etik ve yasal temellerin hazırlanması, yeni girişimin finansal gücünün ve yaşanabilirliğinin değerlendirilmesi, yeni girişim takımının kurulması, disiplin içinde ekipler ile çalışma, disiplinlerarası ekipler ile çalışma, finansal ya da maddi destek alınması.

ISE434 - Nesnelerin İnternetinin Temelleri (3 + 0) 5

IoT'nin temelleri, IoT mimarisi, IoT ortamı için teknoloji ve araçlar, IoT programlama, IoT haberleşme teknolojileri, IoT veri analitiği, kenar ve sis hesaplama, IoT?de güvenlik yönetimi.

ISE481 - Ortak Eğitim Uygulaması I (3 + 0) 5

Ortak Eğitim anlaşması yapılmış bir bilişim şirketinde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması; şirkette kullanılan yöntemleri incelemesi; proje analizi, tasarımı ve geliştirilmesi konularında çalışması; deneyimlerini içeren bir rapor ve sunum hazırlaması.

ISE483 - Ortak Eğitim Uygulaması II (3 + 0) 5

Ortak Eğitim anlaşması yapılmış bir bilişim şirketinde geliştirilmekte olan yazılım/donanım projelerinde yer alması; şirkette kullanılan yöntemleri incelemesi; proje analizi, tasarımı ve geliştirilmesi konularında çalışması; deneyimlerini içeren bir rapor ve sunum hazırlaması.

ISE542 - BT Güvenliği (3 + 0) 5

Bilgi teknolojileri güvenliğine giriş. Güvenlik planları, güvenlik politikaları. Güvenlik modelleri: TCSEC, Common Criteri, ISE/IEC 27000, CIBIT, ITIL. Güvenlik risk değerlendirmesi ve yönetimi. Güvenlik çözümleri. BT hizmetleri ve güvenlik. Personel güvenliği. BT güvenliğinde etik.

ISE552 - E-Ticaret - Bir Yönetimsel Perspektif (3 + 0) 5

E-iş ve e-ticarete giriş, elektronik pazar yerleri, e-ticaretin teknik bakış açıları ve altyapısı, e-ticaret iş modelleri, şu anki teknolojik durum, çevrimiçi pazarlama, e-ticarette yasal çevre, e-ticarette mali çevre; fırsat veren teknoloji ve standartlara giriş; e-ticaret için iş-akış sitemleri; şu anki B2B e-ticaret çatıları: açık internetten al

MATH380 - Mühendisler için Sayısal Methodlar (3 + 1) 5

Doğrusal olmayan denklemlerin çözümü, doğrusal sistemlerin çözümü, özdeğer ve özvektörler, interpolasyon ve polinom yaklaşımları, Spline fonksiyonları ile interpolasyon, en küçük kareler yaklaşımı, sayısal türev, sayısal integral

SE321 - Nesneye Dayalı Analiz ve Tasarım (3 + 0) 7

Nesneye-yönelik temel kavramlar, UML ile nesneye dayalı modelleme, nesneye-dayalı çözümleme: gereksinim ve nesne tanımlama, nesneye-dayalı tasarlama için deney yürütme: sınıf sıradüzeni, nesneye-yönelik programlama ile gerçekleştirim, tasarım desenlerine giriş, temel kavramları güçlendirmek için uygulama.

SE340 - Hızlı Uygulama Geliştirme (2 + 0) 5

Hızlı uygulama geliştirme aracının temel dilinin tanıtımı; nesne tanımları, metotlar, özellikler ve kalıtım; görsel bileşenleri kullanarak form tasarımı, endüstri standardı bir hızlı uygulama geliştirme aracının kütüphanelerini kullanarak uygulama geliştirme.

SE360 - Sistem Modelleme ve Simülasyon (3 + 0) 5

Dinamik benzetim, benzetimde kullanıcı veri tipleri, operatörler ve kontrol yapıları, model üreteçleri, benzetim programlaması, benzetim problemleri.

SE362 - Açık Kaynak Kodlu Yazılım Geliştirme (2 + 2) 5

Açık kaynak yazılım projelerine giriş; açık kaynak kodlu yazılımların tarihçesi; birim sınama ve sürekli entegrasyon; GitHub ve diğer servis sağlayıcları; paketleme ve piyasaya sürme; farklı lisanslama modelleri; açık kaynak kodlu proje örnekleri.

SE375 - 3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı (2 + 2) 5

Modelleme temellerine giriş, modelin tasarlanmasına genel bakış, uygun modelleme tekniğinin seçimi, modelin simülasyona ve animasyona dönüşmesi, simülasyon ve fizik motoruna genel bakış, modelin ve animasyonun çevre birimleri ile kontrolü, çevre birimlerine genel bakış, uygun çevre birimlerinin seçilmesi ile interaktif proje yapımı, 3B yazıcılar için 3B modelleme, 3B yazıcılar ile yapay organ tasarımı, 3B yazıcılar ile endüstriyel ürün tasarımı, 3B yazıcılar ile sanat yapıtları tasarımı,

SE421 - Büyük Veri Programlama (2 + 2) 5

Büyük Veri nedir? Büyük Verinin özellikleri. Ölçeklendirme. HDFS ve Hadoop ekosistemi. HDFS?in temelleri, MapReduce ve Hadoop öbeğir. Veri analizi ve sorgulamaları için MapReduce programları tasarımı. MapReduce tasarım desenleri. Temel Spark mimarisi. Genel Spark işlemleri. Resilient Distributed Datasets (RDD) işlemleri.

SE422 - Veri Bilimine Giriş (3 + 0) 5

Veri bilimi için Python programlama dili, veri elde etme, veri işleme, veri görselleştirme, veri biliminde vektörler ve matrisler, veri bilimi için istatistiksel kavramların incelenmesi, koşullu olasılık, Bayes teoremi, normal dağılım, tahmin, regresyon, sınıflandırma ve kümeleme.

SE426 - Yükselen Teknolojiler (2 + 2) 5

Yükselen teknoloji nedir, bozucu teknolojiler, bozucu teknolojilerin belirlenmesi, 3-boyutlu yazıcı devrimi, teknolojinin evrimi, yenileşimin doğası, birleştirme ve yapı, olaylar, alanlar ve sorun çözümü, teknolojilerin kökeni, teknolojik devrim, ekonomik devrim, öngörüleme.

SE427 - Blokzinciri ve Kriptopara Teknolojileri (2 + 2) 5

Giriş. Blokzincirinin Temelleri.Uzlaşma Algoritmaları.Kriptografi Temelleri. Blokzinciri Ağları.Blokzinciri Programlama. Blokzinciri İşlemleri, Madenciliği ve Cüzdanları. Akıllı Sözleşmeler. Kriptoparalar. Blokzinciri Uygulamaları. Yerinden Yönetime Geçiş. Blokzinciri Güvenliği.Yasal Görünüm,Finans ve Ekonomi. Blokzinciri Teknolojilerinin Geleceği

SE440 - Kullanıcı Arayüzü Analiz ve Tasarımı (3 + 0) 5

Kullanıcı arayüzü temelleri, gereksinim toplama teknikleri, kullanıcı, görev ve ortam analizleri yapmak, kavramsal tasarım, etkileşim tasarımı, tasarım prensipleri, etkileşim yöntemleri, grafiksel arayüz tasarımı, web arayüz tasarımı, kullanıcı arayüzü değerlendirme işlemi (test etme).

SE446 - Biyoenformatik (3 + 0) 5

DNA ve protein dizilerini hizalama, filogenetik ağaçları, protein yapılarını kestirme, motif bulma, DNA mikroçip veri analizi, gen/protein ağları.

SE450 - Yazılım Mühendisliği Etiği (3 + 0) 5

Kurumsal sorumluluk, mühendislik sorumlulukları, kişisel haklar, yolsuzlukların ortaya çıkması, çıkar çatışması, profesyonel öz yönetim, risk değerlendirmesi, sürdürülebilir gelişme ve mühendislik ahlak kurallarının yeri ve amacı, yazılım mühendisliğinde ve diğer bilgi sistemlerinde etik, kurallar ve prensipler, alanda etik çalışma ve etik karar ve

SE453 - Büyük Ölçekli Sistem Yazılımı Geliştirme (3 + 0) 5

Büyük ölçekli yazılım geliştirme projesinin süreçleri ve niteliği, yazılım mimarının rolü, yazılım mimarisi ve geliştirme süreci, sistem içeriği ve alan analizi, bileşen tasarımı ve modellemesi, alt sistem tasarımı, veri hareketi ve veri tasarımı, süreç ve yayımlama tasarımı, mimari teknikler, farklı bakış tekniği (ViewPoint) uygulaması.

SE460 - Yazılım Üretimi (3 + 0) 5

Yazılım üretimi temelleri, yazılım karmaşıklığı, yazılım üretim yönetimi, yazılım üretim modelleri, yazılım üretim planlama, yazılım ölçme, yazılım üretim dilleri, yazılım testleri, yeniden kullanma, doğrulama, uluslararası standartlar, yazılım kalite yönetimi, entegrasyon.

SE461 - Yazılım Örüntüleri (3 + 0) 5

Tasarım örüntülerine giriş, yapısal örüntüler, davranışsal örüntüler, analiz örüntüleri, mimari örüntüler, test hazırlama, yeniden yapılandırma.

SE462 - Yazılım Mühendisliğinde Formal Metotlar (3 + 0) 5

Biçimsel yöntemlere giriş, kurallı belirtimin temel yönleri, matematiksel anlambilim ile yazılım şartnamesi ve gelişimi, yazılım tabanlı sistemler için biçimsel şartnamenin inşa edilmesi, biçimsel şartname dilleri: Z, nesne Z ve OCL, şartnameler ile gerçekleştirmenin ilişkilendirilmesi, sistemin yaşam çevriminde kurallı belirtimin rölü, biçimsel yö

SE470 - Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler (2 + 0) 5

Çevik yöntemlere giriş, eXtreme programlama (XP), Lean, Scrum, Crystal, Feature-driven Development (FDD), Kanban, dinamik sistemler geliştime yöntemi (DSDM), çevik yazılım yöntemlerinde mimari ve tasarım konuları.

SE573 - Veri Analitiğinde Uygulamalı Makine Öğrenme (3 + 0) 5

Data istatistik hesapları; doğrusal ayırt edici analiz; karar verme ağaçları; yapay sinir ağları; Bayes öğrenme; veri mesafe ölçümleri; anlık ve takviyeli öğrenme; küme analizi; regresyon; destek vektör makinesi.