AKTS - BT Ekonomisi
BT Ekonomisi (ISE555) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT Ekonomisi | ISE555 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere bilgi teknolojileri (BT) gelişmelerinin modern toplum ve kurumlardaki etkisi hakkında bilgi vermeyi hedeflemektedir. Toplum ve endüstrinin gelişmesi ve evrilmesi, bilgi sistemleri, teknoloji, ekonomi, süreç ve strateji perspektifi gibi altyapısal bakış açılarıyla incelenecektir. Bu ders, ekonomi, teknoloji, bilgi sistemleri ve iş ekonomisine odaklanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ekonomi ve muhasebenin temelleri; stratejik karar verme; dış kaynak kullanımı; proje değerlendirme teknikleri; BT operasyonel bütçesi: SaaS, fiyatlandırma modelleri; hizmet ekonomisi; maliyet takip ve yönetimi; BT harcamaları ve kadrosuna yönelik gösterge ve ölçümler; performans değerlendirmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
2 | BT Yatırım Yönetimi Çerçevesi | Bölüm 2 (Fitzpatrick) |
3 | BT Yatırımlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi | Bölüm 3 (Fitzpatrick) |
4 | BT Yatırımlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi | Bölüm 3 (Fitzpatrick) |
5 | BT Yatırımlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi | Bölüm 3 (Fitzpatrick) |
6 | Alıcı-Satıcı ilişkileri | Bölüm 3 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
7 | Alıcı-Satıcı ilişkileri | Bölüm 3 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
8 | Kaynak ve maliyet modeli | Bölüm 9 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
9 | Kaynak ve maliyet modeli | Bölüm 9 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
10 | Kaynak ve maliyet modeli | Bölüm 9 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
11 | Kıyaslama | Bölüm 10 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
12 | Kıyaslama | Bölüm 10 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
13 | Başarı ölçümleme | Bölüm 11 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
14 | Başarı ölçümleme | Bölüm 11 (Tardugno, DiPasquale, Matthews) |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tardugno, A., DiPasquale, T., Matthews, R., IT Services: Costs, Metrics, Benchmarking and Marketing, Prentice Hall PTR, 2000. |
---|---|
2. Fitzpatrick, E. W., Planning and Implementing IT Portfolio Management: Maximizing the Return on Information Technology Investments, IT Economics Corp., 1. baskı, 2005. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Hefley, B. (ed.), Murphy, W. (ed.), Service Science, Management and Engineering: Education for the 21st Century, Springer, 2008. |
4. Johnson, M. D., Gustafsson A., Competing in a Service Economy: How to Create a Competitive Advantage Through Service Development and Innovation, Jossey-Bass (J-B-UMBS Series), 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | X | ||||
5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |