AKTS - Bilgi Teknolojileri Mimarisi ve Danışmanlığı
Bilgi Teknolojileri Mimarisi ve Danışmanlığı (ISE564) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi Teknolojileri Mimarisi ve Danışmanlığı | ISE564 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, kurumsal bilgi teknolojileri mimarilerinin tasarım ve entegrasyon yöntemleri üzerinde durmaktır. Bu derste, bütünleşik bilişim sistemlerinin ve bu sistemler arası etkileşimlerin farklı türleri açıklanacaktır.Bu altyapı,geniş ölçekli veri kümeleri ve anabilgisayar sistemleri üzerine odaklanacaktır. Öğrenciler, günümüz kurumsal bilgi teknolojileri mimarilerinin yapı taşları hakkında bilgi sahibi olacak ve bu temellerin büyük şirketlerde karşılaşılan problemleri çözme aşamasında nasıl ilişkilendirileceklerini öğreneceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş hedefleri ile bilgi teknolojilerinin girişimlerinin uyumu; verimlilik ve bilgi teknolojileri altyapısının etkinliği; kurumsal mimari; büyük ölçekli yazılım sistemi geliştime; ürün alternatifleri analizi; sistem entegrasyonu; etik ve mesleki gösterim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal Bilgi Teknolojisi Mimarisine Giriş | Bölüm 1 |
2 | Bilgi Teknolojisi Mimarisi Süreci | Bölüm 1 |
3 | Bilgi Teknolojisi Mimarisi Gösterimi | Bölüm 2 |
4 | Bilgi Teknolojisi Mimarisi Modelleri | Bölüm 3 |
5 | Tasarım Senaryoları | Bölüm 4 |
6 | Katmanlar ve Bileşenleri | Bölüm 5 |
7 | Bellek Hiyerarşisi | Bölüm 6 |
8 | Paralellik | Bölüm 7 |
9 | Bilgi Teknolojisi Mimarisinin Değerlendirilmesi | Bölüm 8 |
10 | Servis Tabanlı Mimari | Bölüm 9 |
11 | Bilgi Teknolojisi Mimarisinin Değiştirilmesi | Bölüm 10 |
12 | Gelişen Altyapı Teknolojileri | Bölüm 11 |
13 | Kurumsal Bilgi Teknolojisi Mimarisinin Ötesinde… | Bölüm 12 |
14 | Etik ve Mesleki Gösterim | Bölüm 12 |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Enterprise Architecture at Work: Modelling, Communication and Analysis, Lankhorst, M., 2th edition, Springer, 2009. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. I/T Architecture in Action, Reese, R. J., Xlibris Corporation, 2008. |
3. The Ultimate IT Professional's Guide to Managing and Consulting - Getting The Job Done, Foster, J., Emereo Pty Ltd, 2008. | |
4. Guide to Enterprise IT Architecture, Perks, C., Beveridge, T., Springer, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | X | ||||
5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |