AKTS - Temel İngilizce III
Temel İngilizce III (ENG221) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel İngilizce III | ENG221 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| ENG121 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, ENG121 (Temel İngilizce I) ve ENG122 (Temel İngilizce II) derslerinin devamı niteliğinde olup amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2+* seviyesinde (Temel Kullanıcı) iletişim kurmalarına yardımcı olacak İngilizce temel dil becerilerini kazandırmaktır |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; turistik yerler, otel hizmetleri, yaşam tarzı, günlük rutinler, insanlar, kişilikler, yiyecek ve içecekler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | Ünite 1 1A Getting to know you bir röportajda basit soruları yanıtlama ve basit ifadelere yanıt verme birini tanıma | Ders Kitabı sayfa 6-7 |
| 3 | Ünite 1 1B Successful people alışkanlık ve rutinleri tanımlama konuşma anında gerçekleşen temel faaliyetleri veya olayları tanımlama | Ders Kitabı sayfa 8-9 |
| 4 | Ünite 1 1D English in action Check and reflect bilgi isteme ve kontrol etme pratik günlük taleplerle ilgilenme basit bağlantı sözcükleri kullanarak geçmişteki çok temel olayları açıklamak | Ders Kitabı sayfa 10-13 |
| 5 | 5 Ünite 2 2A One of those days geçmiş zamanlar ve geçmiş etkinlikler hakkında sorular sorma ve yanıtlama | Ders Kitabı sayfa 14-15 |
| 6 | Ünite 2 2B You’re never too old 2C Unusual tastes ilgi ve heyecan gösterme özel bir yemeği tarif etme | Ders Kitabı sayfa 16-19 |
| 7 | Ünite 2 Check and reflect Ünite 3 3A Urban Escapes eylemleri tanımlamak için zarflar kullanarak kısa bir hikaye yazma | Ders Kitabı sayfa 21-23 |
| 8 | Ünite 3 3B A place to stay Vize Sınavı yaygın sıfatlar kullanarak iki kişi veya şey arasında basit, doğrudan karşılaştırmalar yapma | Ders Kitabı sayfa 24-25 |
| 9 | Ünite 3 3C Never ever 3D English in action geçmiş tecrübeleri tanımlama haber verme ve habere tepki verme anlayış, şaşkınlık, hayal kırıklığı ve heyecanı ifade etmek için bazı temel ünlemleri kullanma | Ders Kitabı sayfa 26-28 |
| 10 | Ünite 3 Check and reflect 3B Develop Your Writing basit bir dil kullanarak bir otel hakkında kısa bir değerlendirme yazmak | Ders Kitabı sayfa 29&93 |
| 11 | Ünite 4 4A Special days plan ve düzenlemelerin tanımlanması temel planlar ve niyetler hakkında sorular sormak ve cevaplamak | Ders Kitabı sayfa 30-31 |
| 12 | Ünite 4 4B Planning events teklifler yapma ve teklifleri kabul etme | Ders Kitabı sayfa 32-33 |
| 13 | Ünite 4 4C Rules of the race 4D English in action tanıdık bir oyunun veya sporun kurallarını basit bir dille açıklama ne yapılacağını ve nereye gidileceğini tartışma ve buluşma ayarlama | Ders Kitabı sayfa 34-36 |
| 14 | Ünite 4 Check and reflect | Ders Kitabı sayfa 37 |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Roadmap (A2+) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson) |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementary Materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanır. | |||||
| 2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri kazanır, bilgilerin güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmeler ile ilişkilendirmesini yapar. | |||||
| 3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgileri kazanır. | |||||
| 7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyerek gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||
| 8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun şekilde davranışlarda bulunma becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||
| 10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma becerisi kazanır. | |||||
| 11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme ile veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme becerisi kazanır. | |||||
| 13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme becerisi kazanır. | |||||
| 14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterme becerisi kazanır. | |||||
| 15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirme, hazırlama ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleme, uygun eğitim programlarını hazırlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
