AKTS - Temel Aerodinamik (Modül 8)
Temel Aerodinamik (Modül 8) (APM108) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Aerodinamik (Modül 8) | APM108 | 2. Dönem | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | SHY-66 Module-8 |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Atmosfer Fiziği, Aerodinamik, Uçuş Teorisi, Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulama (Modül 8.1) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 2 | Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulama (Modül 8.1) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 3 | Bir nesnenin etrafındaki hava akışı; Sınır tabakası, laminer ve türbülanslı akış, serbest akış (Modül 8.2) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 4 | Bağıl hava akışı, upwash ve downwash , girdaplar, durgunluk (Modül 8.2) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 5 | Terimler: kamburluk, kord, ortalama aerodinamik kord, hücum açısı, wash in ve wash out, incelik oranı, kanat şekli ve en boy oranı (Modül 8.2) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 6 | Terimler: profil (parazit) sürüklemesi, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi; İtme, Ağırlık (Modül 8.2) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 7 | Aerodinamik Sonuç; Kaldırma ve Sürüklemenin Oluşturulması: Hücum Açısı (Modül 8.2) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 8 | Kaldırma katsayısı, Sürtünme katsayısı, kutupsal eğri, Stall ; Buz, kar ve don dahil olmak üzere kanat profili kirliliği (Modül 8.2) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 9 | Kaldırma, ağırlık, itme ve sürükleme arasındaki ilişki (Modül 8.3) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 10 | Kayma oranı; Kararlı durum uçuşları, performans (Modül 8.3) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 11 | Dönüş Teorisi; Yük faktörünün etkisi: stall (Modül 8.3) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 12 | Uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırma artırma (Modül 8.3) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 13 | Boyuna, yanal ve yönsel stabilite (aktif ve pasif) (Modül 8.4) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
| 14 | Boyuna, yanal ve yönsel stabilite (aktif ve pasif) (Modül 8.4) | Moodle'dan ders notlarının indirilmesi, okunması. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ICAT Module-8 |
|---|---|
| 3. TTS Module 8 | |
| Diğer Kaynaklar | 2. Module 8 Lecture Notes |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
| Genel Sınav/Final Juri | 2 | 90 |
| Toplam | 4 | 120 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
| 2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanır. | |||||
| 4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözer. | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dokümanları okur, anlar ve hazırlar. | X | ||||
| 8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşır, arşivler ve güncel olarak takip eder. | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
| 10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahiptir. | |||||
| 11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlar ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik eder. | |||||
| 13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik eder. | |||||
| 14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | 1 | 7 | 7 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 1 | 8 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 1 | 4 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 5 | 3 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 3 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
