AKTS - İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetimi (ISL511) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | ISL511 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Örgüt için İKY'nin öneminin kavratmak ve İK'nın örgüt içi uygulamalarını tanıtmak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Stratejik insan kaynakları yönetimi; insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler; personel istihdamı; insan kaynaklarının geliştirilmesi; ödenek ve yan yardımlar; iş sağlığı, iş güvenliği; çalışanlarla ilişkiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimi'ne Giriş | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 2 | İnsangücü Planlaması | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 3 | İş analizi | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 4 | Başvuru sağlaması | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 5 | Personel seçimi | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 6 | Personelin eğitimi ve geliştirilmesi | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 7 | Güdüleme | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Çalışma İlişkileri | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 10 | İş güvenliği ve sağlık | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 11 | İşgörenliğin hakları ve disiplin | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 12 | Ücret yönetimi | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 13 | Personel değerlendirme | Ders kitabının ilgili bölümleri. |
| 14 | Genel değerlendirme | |
| 15 | Genel değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. N. Tortop vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayınevi, Ankara, 2006 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Lecture Notes |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanır. | |||||
| 2 | Finansal sistemin ve her bir finansal kurumun yapısı ve işleyişi konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 3 | Finansal kurumlara ilişkin düzenlemeler ve mevzuat konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 4 | Farklı finansal kurumların maruz kaldıkları riskleri görüp, temel çözümler üretme becerisi edinir. | |||||
| 5 | Temel yatırım stratejileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 6 | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları kullanır. | |||||
| 7 | Gelişmekte olan ve gelişmiş piyasalara ilişkin kurumsal özellikler ve bu piyasalardaki tahvil, hisse senedi ve türev ürün yatırım stratejileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 8 | Sermaye ve menkul kıymet piyasalarının temelleri, süreçleri ve finansal sisteme katkıları konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | |||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışır, sorumluluk alır, risk analizi yapar, değişime ayak uydurur, eleştirel düşünür ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | |||||
| 12 | Gerekli literatür taramasını yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyar, hipotez geliştirir, araştırma tasarımı yapar, nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
