AKTS - Biyoanorganik Kimya
Biyoanorganik Kimya (CEAC412) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoanorganik Kimya | CEAC412 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin amacı biyoinorganik konuları ile öğrencileri tanıştırmak ve metallerin yaşamsal sistemlerdeki rollerini anlamalarını sağlamaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Toksik, eser ve ana metaller. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bazı Genel Prensipler | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 2 | Biyolojik Sistemlerde Kobalt | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 3 | Dioksijen Molekülü | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 4 | Biyolojik Sistemlerde Magnezyum | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 5 | Biyolojik Sistemlerde Demir | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 6 | Ara sınav I | |
| 7 | Biyolojik Sistemlerde Bakır | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 8 | Biyolojik Sistemlerde Çinko | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 9 | Biyolojik Sistemlerde Nikel | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 10 | Ametalik anorganik elementler | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 11 | Ara sınav II | |
| 12 | Toksik metaller | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 13 | Metal eksikliği ve hastalıklar | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 14 | Metal-Nukleik Asit Etkileşimi | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 15 | Metal-Nukleik Asit Etkileşimi | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 16 | Final Sınavı | Ders kitabının ilgili bölümü | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. W. Kaim, B.Schewederski,Bioinorganic Chemistry: Inorganic elements in the chemistry of life, John Wiley and Sons, 2005.. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. J.M Berg, S.J Lippard, Principles of Bioinorganic Chemistry, University science book, 1994. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 15 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 4 | 115 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşır, ulaşılan bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir. | X | ||||
| 4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapar ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygular. | X | ||||
| 6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlar ve endüstriye uygular. | X | ||||
| 8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Çok-disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
| 10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
