AKTS - Kimyasal Reaktörlerin Optimizasyonu
Kimyasal Reaktörlerin Optimizasyonu (CEAC574) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimyasal Reaktörlerin Optimizasyonu | CEAC574 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kimyasal reaktor optimizasyonuna giriş dersidir. Reaktörlerin tasarımı, operasyonu ve analizi, istenen performansı elde etmek üzere optimize edilecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Amac fonksiyonunun elde edilmesi, optimizasyon değişkenlerinin belirlenmesi, seri, paralel ve kompleks reaksiyonların optimizasyonu, optimum sıcaklık ilerlemesi, endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar, optimum reaktor tasarımında ekonomik faktorlerin değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Amaç fonksiyonunun belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
| 2 | Amaç fonksiyonunun belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
| 3 | Optimizasyon değişkenlerinin belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
| 4 | Optimizasyon değişkenlerinin belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
| 5 | Seri, parallel ve kompleks reaksiyonların optimizasyonu | Referansların ilgili bölümleri |
| 6 | Seri, parallel ve kompleks reaksiyonların optimizasyonu | Referansların ilgili bölümleri |
| 7 | 1. Seminer | |
| 8 | Endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
| 9 | Endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
| 10 | Adyabatik operasyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
| 11 | Adyabatik operasyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
| 12 | Adyabatik operasyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
| 13 | 2. Seminer | |
| 14 | Optimum reactor tasarımında ekonomik faktörler | Kaynak 3, makaleler |
| 15 | Optimum reactor tasarımında ekonomik faktörler | Kaynak 3, makaleler |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Elements of Chemical Reaction Engineering, H. S. Fogler, 3rd Ed., Prentice Hall, 1999. |
|---|---|
| 2. Chemical Reactor Analysis and Design, G. F. Froment and K.B. Bischoff, 2nd Ed., Wiley&Sons. | |
| 3. Chemical Reactor Design Optimization and Scale-up, E.B. Nauman, 2nd Ed., Wiley, 2008 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 40 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | 3 | 20 |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşır, ulaşılan bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
| 2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir. | X | ||||
| 4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapar ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygular. | X | ||||
| 6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlar ve endüstriye uygular. | X | ||||
| 8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Çok-disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
| 10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 5 | 25 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
