AKTS - Fonksiyonel ve Akıllı Malzemeler
Fonksiyonel ve Akıllı Malzemeler (CEAC551) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonel ve Akıllı Malzemeler | CEAC551 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders akıllı moleküllerin sentezi, temelleri ve cihaz uygulamalarını anlatır. Dersin ana amacı akıllı malzemelerin sentezi ve akıllı cihaz uygulamaları arasındaki boşluğa bir köprü kurmaktır. Ayrıca, ders akıllı moleküller ve fonksiyonel yapılar üzerine kurulu çak farklı akıllı cihazı (Shottky bariyer diyotları, alan-etki transistörleri, piller, superkapasitörler, ışık saçan diyotlar, fotovoltaik piller, sensörler, aktüatörler vesaire) anlatır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektron ve enerji transferinin temel ilkeleri, teller ve ilgili sistemler, anahtarlanan elektron ve enerji transfer işlemleri, ışık-hasat antenleri, hafızalar, mantık kapıları, iletken polimerler, uyarılara-duyarlı polimerler, fulleren c60 ve karbon nanotüpler, algılayıcılar, aktüatörler, nanomekanik cihazlar, elektronik ve fotonik cihazlar, Shott |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Kavramlar | 1-18 (1) 1-37 (2) |
2 | Elektron ve Enerji Transferinin Temel İlkeleri Teller ve İlgili Sistemler | 21-32 (1) 33-63 (1) |
3 | Anahtarlanan Elektron- ve Enerji Transfer İşlemleri | 64-95 (1) |
4 | Işık Hasat Antenleri | 96-131 (1) |
5 | Hafızalar ve İlgili Sistemler | 175-199 (1) |
6 | Hafızalar ve İlgili Sistemler | 200-234 (1) |
7 | Mantık Kapıları | 235-266 (1) |
8 | ARA SINAV | |
9 | İletken Polimerler | 41-80 (2) |
10 | Uyarılara-duyralı Polimerler | 81-116 (2) |
11 | Fulleren C60 ve Karbon Nanotüpler | 134-200 (2) |
12 | Algılayıcılar ve Algılayıcı Diziler | 405-425 (2) |
13 | Elektronik ve Fotonik Cihazlara Genel Bir Bakış | 321-404 (2) |
14 | Aktüatörler ve Nanomekanik Cihazlar | 461-490 (2) |
15 | Öğrenci Sözlü Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. V. Balzani, A. Credi, M. Venturi, Molecular Devices and Machines-A Journey into the Nano World, Wiley-VCH, 2003. |
---|---|
2. L. Dai, Intelligent Macromolecules for Smart Devices: From Materials Synthesis to Device Applications, Springer, 2004. | |
Diğer Kaynaklar | 3. J. Singh, Smart Electronic Materials: Fundamentals and Applications, Cambridge University Press, 2005. |
4. M. Addington, D. L. Schodek, Smart Materials and Technologies, Elsevier (2005) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşır, ulaşılan bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yeniler. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapar ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürür. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygular. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlar ve endüstriye uygular. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |