AKTS - Fransızca I
Fransızca I (FRE201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca I | FRE201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak temel Fransızca dil becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | • Salutation - Selamlaşma • Alphabet français - Fransız alfabesi • Se présenter - Kendini Tanıtma • Les chiffres de 0 à 30 - 0’dan 30 kadar sayılar • Dire la date - Tarihi söyleme • Les jours et les mois – Günler ve aylar | Ders kitabı 17-22 UNITÉ 1 |
3 | • Demander ou donner des informations personnelles - Kişisel bilgiler sormak ya da vermek • Les pays et les nationalités – Ülkeler ve Milliyetler • Les articles définis le, la, l' et les - Belirli artikeller • Les loisirs - Hobiler • Les nombres de 31 à 69 – 31’den 69’a kadar sayılar • Les verbes avoir, s'appeler, être et parler - Sahip olmak, adını söyleme, olmak ve konuşmak fiilleri. | Ders kitabı 17-22 UNITÉ 1 |
4 | • Les prépositions devant le nom de ville et de pays - Ülkelerin ve şehirlerin önündeki ekler • Les adjectifs interrogatif quel/quelle/quels/quelles – "Hangi?" sorusu • Les nombres de 70 à 100 – 70’ten 100’e kadar sayılar | Ders kitabı 23-30 UNITÉ 1 |
5 | • Demander ou dire le lieu d'habitation - Yaşadığı yeri sormak ya da söylemek • Les lieux - Yerler • Exprimer ses goûts - Hobilerini ifade etme • Les articles définis et indéfinis - Belirli ve belirsiz artikeller • Les verbes en -er au présent - "-er" ile biten düzenli (birinci grup) fiiller | Ders kitabı 31-36 UNITÉ 2 |
6 | • La famille et la situation familiale - Aile ve medeni durum • Les adjectifs possessifs - Aitlik sıfatları (benim, senin, onun vs.) • Le masculin et le féminin des professions - Mesleklerin eril ve dişil halleri • Parler de sa famille - Ailesinden bahsetme | Ders kitabı 37-44 UNITÉ 2 |
7 | • Faire des courses alimentaires - Günlük alışveriş yapmak • Demandez ou dire le prix - Fiyatını sormak ya da söylemek • Le singulier et le pluriel des noms - İsimlerin tekil ve çoğulu • Les prépositions de lieu - Yer edatları | Ders kitabı 45-50 UNITÉ 3 |
8 | ARA SINAV | |
9 | • Donnez une appréciation - Takdir etmek • Posez des questions - Sorular sormak • Commander au restaurant - Restoranda sipariş vermek. • Les quantités non définie - Belirsiz miktarlar • Les verbes en -ir au présent - "ir" ile biten ikinci grup düzenli fiiller | Ders kitabı 51-58 UNITÉ 3 |
10 | • Présenter une ville - Bir şehri tanıtmak • La fréquence - Sıklık zarfları | Ders kitabı 59-65 UNITÉ 4 |
11 | • Demander ou indiquer le chemin - Yol sormak ya da tarif etmek • Se déplacer en transport en commun - Toplu taşıma araçlarını kullanmak • Comprendre un itinéraire - Bir güzergahı anlamak • L'impératif - Emir kipi • Les connecteurs (pour, parce que, mais, avec, sans) - Temel bağlaçlar (için, çünkü, ama, ile, -sız) | Ders kitabı 66-72 UNITÉ 4 |
12 | • Commenter un prix - Bir fiyatı yorumlamak • Demandez ou dire la taille et la pointure - Kıyafet bedenini ve ayak numarasını sormak ya da söylemek • Les vêtements - Kıyafetler • Parler de la météo - Hava durumundan bahsetmek • Le futur proche - Yakın gelecek zaman • Le genre et le nombre des adjectifs - Sıfatların sayısı ve cinsiyeti | Ders kitabı 73-77 UNITÉ 5 |
13 | • Demander ou dire l'utilité d'un produit - Bir ürünün neye yaradığını sormak ya da söylemek • Décrire un objet - Bir nesneyi tasvir etmek • La place des adjectifs - Sıfatların yeri | Ders kitabı 78 - 81 UNITÉ 5 |
14 | • L'adjectif démonstratif - Gösterme sıfatı • Les verbes vendre, mettre, venir - Satmak, koymak, giymek ve gelmek düzensiz fiillerinin çekimi | Ders kitabı 52-55 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Édito a1: Méthode de Français. 2e édition (2022). . Éditions Didier. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Metalurji ve Malzeme mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini ve malzeme sistemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Malzeme sistemlerinin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansına ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerini anlar. | |||||
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve uygun malzemeyi seçme becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
12 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |