AKTS - Elektronik Devreler II

Elektronik Devreler II (EE313) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Elektronik Devreler II EE313 5. Dönem 3 2 0 4 7
Ön Koşul Ders(ler)i
EE212
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Deney, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Sedat SÜNTER
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı elektronik sistemlerin temeli olan elektronik devreleri (yükselteç, süzgeç ve salıngaç devreleri) ve çıkartımlarının prensiplerini ve işleyişini anlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çok katlı yükselteçlerin kazanç, giriş ve çıkış empedanslarını hesaplamak
  • BJT ve FET'lerin frekans etkilerini tanımlamak
  • Fark yükselteçleri farklı modlardaki kazançlarını tanımlamak
  • İşlemsel yükselteç devrelerin, salıngaç devrelerin ve analog süzgeç devrelerin tasarlanması ve gerçeklenmesi
Dersin İçeriği Çok katlı yükselteçler, fark yükselteçleri, işlemsel yükselteçler, geribeslemeli yükselteç, salıngaçlar, dalga biçimi şekillendirici devreler, Analog süzgeç devreleri, regüleli güç kaynakları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çok katlı yükselteçler -
2 Çok katlı yükselteçler Geçen haftayı gözden geçirin
3 BJT ve FET yükselteçlerinin frekans cevabı Geçen haftayı gözden geçirin
4 BJT ve FET yükselteçlerinin frekans cevabı Geçen haftayı gözden geçirin
5 Fark yükselteçleri Geçen haftayı gözden geçirin
6 Fark yükselteçleri Geçen haftayı gözden geçirin
7 İşlemsel yükselteçler Geçen haftayı gözden geçirin
8 İşlemsel yükselteçler Geçen haftayı gözden geçirin
9 Güç yükselteçleri Geçen haftayı gözden geçirin
10 Güç yükselteçleri Geçen haftayı gözden geçirin
11 Geri besleme ve salıngaç devreleri Geçen haftayı gözden geçirin
12 Geri besleme ve salıngaç devreleri Geçen haftayı gözden geçirin
13 Analog süzgeç devreleri Geçen haftayı gözden geçirin
14 Analog süzgeç devreleri Geçen haftayı gözden geçirin
15 Dönem sonu sınav çalışmaları Dönem konularının tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları Dönem konularının tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 2. NEAMEN, Donald A. Microelectronics: Circuit Analysis and Design. 4th Edition 2010, McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar 2. BOYLESTAD, Robert L.; NASHELSKY, Louis. Electronic Devices and Circuit Theory. 11th Edition, 2015, Pearson Education

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 6 20
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 9 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. X
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar 6 4 24
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 5 80
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 3 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 175