AKTS - Antenler ve Yayılım
Antenler ve Yayılım (EE405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Antenler ve Yayılım | EE405 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EE310 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı antenlerle ilgili temel kavramları sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Maxwell denklemlerinin tekrarı ve ışıma, temel antenler ve parametreleri, dizi teorisi, genişbantlı antenler, açıklık antenler, mikroşerit antenler ve tasarım konuları, ölçme teknikleri, anten parametrelerinin ölçümü, Yerküre üzerinde dalga yayılımı, atmosferde, uzayda, kentsel ve kapalı alanlarda elektromanyetik dalgalar,yol, frekans, anten tasarı |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maxwell eşitliklerinin tekrarı ve ışıma | EE 310 ders notlarını tekrar etmek |
2 | Anten örüntüleri, ortalama güç, ışıma yoğunluğu, yönlülük | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
3 | Kazanç, verimlilik, empedans, kayıp direnci, iletim hatları, alıcı/verici sistemleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
4 | Kutuplanma, eşdeğer alan, verim açıklığı, Friis iletim eşitliği, radar sistemeleri, radar kesit alanı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
5 | Işıma alanları, gerilim fonksiyonunu kullanma, uzak alanlar | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
6 | Tel antenler: sonsuz küçük çift kutuplu anten, Poynting teoremi, toplam güç, ışıma direnci | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
7 | Kısa-çift kutuplu anten | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
8 | merkez beslemeli-çift kutuplu anten | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
9 | yarım dalga-çift kutuplu, çift kutup özellikleri, Görüntü teoremi, Toprak üzerindeki antenler, Tek-kutuplu antenler | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
10 | Anten dizileri • geniş bant diziler ( Broadside ve end-fire diziler) • Hansen-Woodyard dizisi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
11 | iki terimli dizi antenler | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
12 | Haberleşme linkleri: Sistem gürültüsü, anten gürültüsü | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
13 | Haberleşme linkleri: yeryüzü, gökyüzü gürültüsü. Bant genişliği, bilgi oranları ve hata arasında denge kurma. Yeryüzü linkleri, Uydu linkleri, hücresel linkler. | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
14 | Yayılım etkileri: Atmosfer. İyonosfer. Çoklu yol problemleri, yeryüzünden yansıma, kentsel alanlardan yansıma. Yüzey dalga yayılımı. | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Balanis, C.A., Antenna Theory: Analysis and Design, 2nd ed., John Wiley and Sons, 1997 |
---|---|
2. Kraus, J. D., Marhefka, R. J., Antennas for all applications, 3rd ed., Mc Graw Hill, 2002 | |
Diğer Kaynaklar | 3. Collin, R.E., Antennas and Radiowave Propagation, McGraw Hill, 1985 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 5 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 12 | 24 |
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 116 |