AKTS - Radar Sistemleri
Radar Sistemleri (EE404) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Radar Sistemleri | EE404 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| EE316 ve EE310 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, radar sinyal ve sistemlerine yönelik temel bilgileri sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Radar çalışma prensibi, radar denklemi ve algılama sistemleri, CW ve FM radarlar, darbeli ve MTI radarlar; arama ve izleme sistemleri, radar sistemlerinin analizi: kanal, antenler, verici ve alıcı yapıları; radar sistemlerinde güncel konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve radar sistemine genel bakış | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 2 | Teme radar denklemi, radar çalışma prensipleri, radar tarihi, frekans bantları ve terimler | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 3 | Radar menzil denkleminin çıkarılması, alıcı gürültüleri ve sinyallerin algılanma süreci-1 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 4 | Radar menzil denkleminin çıkarılması, alıcı gürültüleri ve sinyallerin algılanma süreci-2 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 5 | Doppler etkisi, CW radarı, FMCW çalışması, MTI calışması ve filtre tasarımları-1 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 6 | Doppler etkisi, CW radarı, FMCW çalışması, MTI calışması ve filtre tasarımları-2 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 7 | 1. Arasınav | Ders notlarını çalışınız |
| 8 | PRF tipleri ve karşılaştırmaları, darbe doppler radarı, MTI ve darbe doppler radar karşılaştırması-1 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 9 | PRF tipleri ve karşılaştırmaları, darbe doppler radarı, MTI ve darbe doppler radar karşılaştırması-2 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 10 | Arama ve gözlem radarları, radarı tasarımı, tarama tipleri, antenler ve diğer konular-1 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 11 | Arama ve gözlem radarları, radarı tasarımı, tarama tipleri, antenler ve diğer konular-2 | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 12 | İzleme radarları, izleme tipleri, ardışık hüzmeleme, konik tarama ve tekdarbe çalışma prensipleri | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 13 | Radar teknikleri, darbe sıkıştırma, CFAR ve radar sistemlerinde güncel konular | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 14 | Dönem konularının tekrarı | Ders notlarını indirip, çalışma yapınız |
| 15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Ders notlarını çalışınız |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Skolnik,M.I., Introduction to Radar Systems , McGraw Hill, 2000. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Mahafza, B., Elsherbeni, A.Z., Matlab Simulations for Radar Systems Design, CRC Press, 2004. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | 4 | 15 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 30 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 14 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | 4 | 6 | 24 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 5 | 40 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
