AKTS - Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler

Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler (IE446) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler IE446 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Yenilikçi ürünler, hizmetler ve sistemler hakkında genel bir zihniyet oluşturmak. Yenilikçi ürün, servis ve sistemlerin tasarımı ve gelişimi ile ilgili terminoloji, metodoloji ve stratejiye odaklanan çok disiplinli bir bakış açısı sunmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler inovasyonun rollerini, boyutlarını ve kapsamlarını anlayabilecekler.
  • Öğrenciler yenilikçi ürünler, hizmetler ve sistemler hakkında geniş bir bakış açısı kazanacaklar.
  • Öğrenciler firmaların ürün, hizmet ve sistemlerin inovasyonu yoluyla stratejik yenilenmeyi nasıl gerçekleştire bileceğini analiz edecekler.
  • Öğrenciler yaptıklar bir projede disiplinler arası çalışmayı deneyimleyecekler.
Dersin İçeriği Yenilik, yenilikçi ürünler, hizmetler ve servisler; yenilikçi organizasyonlar, ürünler, hizmetler ve sistemler veya tasarım, geliştirme ve yenilik ile ilgili herhangi bir konu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Ders İçerği
2 Yaratıcılık ve İnovasyonun Temel Kavramları
3 İnovasyon Çeşitleri
4 Ürün, Servis ve Sistem Tasarım ve Geliştirme Süreçleri
5 Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Oluşturma
6 Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Vaka Analizleri Tartışma
7 Ara sınav
8 Yenilikçi Zihniyet Yaratımı
9 İnovasyon Vakaları İnşa Etmek
10 Öğrenci Projeleri Ön Sunum ve Kritik
11 Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistemlerin Katma Değer Faydaları- Vaka Analizleri
12 Disiplinler Arası Öğrenci Projesi Sınıf Çalışması
13 Firmaların Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Uygulamaları
14 Öğrenci Projeleri Sunumu
15 Öğrenci Projeleri Sunumu
16 Genel tartışma

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. [1] Barkus, D. 2014. The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great ıdeas, Jossy-Bass-a Villey Brand.
2. [2] Drucker, P. 1985. Innovation and Enrepreneurship, Harpers & Row.
3. [3] Kelly, T. & Littman, J. 2016. The Ten Face of Innovation.
4. [4] Glaveski, S. 2017. The Innovation Manager’s Handbook Volume 2.
5. [5] Wulfen, G. 2016. Creating Innovative Products and Services, Routledge.
6. [6] KOSGEB Girişimcilik El Kitabı.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.)
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. X
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. X
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 30 30
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 130