AKTS - Robot Görme
Robot Görme (MECE445) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Robot Görme | MECE445 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Mekatronikte zekanın rolünü analitik şekilde tanımlamak. Bu akıllı yaklaşımların hesaplamaya dayalı bileşenlerinin incelemesini sağlar ve mekatronikteki uygulamaları örnek gösterilir. Öğrencilerin, zekaya ne zaman, nasıl, niçin ihtiyaç duyduğumuzu ve onu nasıl uygulayacağımızı tanımlamak için gelenekselden farklı olan araçların farkında olmalarını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İlgili algoritmalara giriş ve görsel yöntemler ile ilgili matematiksel analizi; ikili görüntü işleme, bölgeler ve ayıklama, kenar bulma, fotometrik stereo, stereo görme ve kalibrasyon, ve dinamik görme ve hareket. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Robot Vizyona Bakış ( Diğer Alanlarla İlgisi) | Geçerli Değil |
2 | Robot Vizyona Bakış ( Görüntü Oluşumu ve Algılama, Yansıtmalar, Parlaklık, Lensler, Görüntü Algılama) | Geçerli Değil |
3 | İkili Görüntüler ve Özellikleri ( Temelleri, Geometrik Özellikleri, Topolojik Özellikleri) | Geçerli Değil |
4 | İkili Algoritmalar, Bölgeler ve Bölünmeler (Histogram Tabanlı) | Geçerli Değil |
5 | Bölgeler ve Bölünmeler (Histogram Tabanlı, Uzaysal Uyum) | Geçerli Değil |
6 | Sınır Tanıma (Diferansiyel İşlemler, Ayrık Yaklaşımlar) | Geçerli Değil |
7 | Sınır Tanıma (Laplacian ve Gaussian, Canny Sınır Tanıyıcı ) | Geçerli Değil |
8 | Fotometrik Stereo (Görüntü Oluşturma) | Geçerli Değil |
9 | Fotometrik Stereo (Radyometri,Yansıtıcılık) | Geçerli Değil |
10 | Stereo (Stereo Görüntüleme , Stereo Eşleme, 3-D Modeller ) | Geçerli Değil |
11 | Kalibrasyon (Fotogrametri, Derinlik) | Geçerli Değil |
12 | Dinamik Vizyon (Hareket Alanı ve Optik Akış) | Geçerli Değil |
13 | Dinamik Vizyon (Hareket Alanı ve Optik Akış) | Geçerli Değil |
14 | Hareketten Yapı (3-D Hareket Modelleri) | Geçerli Değil |
15 | Örnekler | Geçerli Değil |
16 | Genel Sınav | Geçerli Değil |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Robot Vision (MIT Electrical Engineering and Computer Science), Berthold K. P. Horn, The MIT Press, ISBN-10: 0262081598 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Stefan Florczyk, Robot Vision, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, 2005, ISBN 3-527-40544-5 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 10 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 14 | 2 | 28 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 |