AKTS - Robot Görme

Robot Görme (MECE445) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Robot Görme MECE445 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Deney, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Fuad Aliew
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Mekatronikte zekanın rolünü analitik şekilde tanımlamak. Bu akıllı yaklaşımların hesaplamaya dayalı bileşenlerinin incelemesini sağlar ve mekatronikteki uygulamaları örnek gösterilir. Öğrencilerin, zekaya ne zaman, nasıl, niçin ihtiyaç duyduğumuzu ve onu nasıl uygulayacağımızı tanımlamak için gelenekselden farklı olan araçların farkında olmalarını sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Zeka kelimesi en basit tanımıyla otonomi, kendi karar alabilme yeteneği, kooperatif davranışlar anlamına gelir. Mekatronik mühendisliğinin disiplinlerarası doğası gibi zeka disiplinlerin geniş alanına temas halinde olan bir paradigmadır ve bir disiplinde tanımlı bir problemin başka disiplinde kullanılan teknikten yararlanabildiğini vurgular. Buyüzden bu ders disiplinlerin sinerjisine şiddetle vurgu yapar.
Dersin İçeriği İlgili algoritmalara giriş ve görsel yöntemler ile ilgili matematiksel analizi; ikili görüntü işleme, bölgeler ve ayıklama, kenar bulma, fotometrik stereo, stereo görme ve kalibrasyon, ve dinamik görme ve hareket.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Robot Vizyona Bakış ( Diğer Alanlarla İlgisi) Geçerli Değil
2 Robot Vizyona Bakış ( Görüntü Oluşumu ve Algılama, Yansıtmalar, Parlaklık, Lensler, Görüntü Algılama) Geçerli Değil
3 İkili Görüntüler ve Özellikleri ( Temelleri, Geometrik Özellikleri, Topolojik Özellikleri) Geçerli Değil
4 İkili Algoritmalar, Bölgeler ve Bölünmeler (Histogram Tabanlı) Geçerli Değil
5 Bölgeler ve Bölünmeler (Histogram Tabanlı, Uzaysal Uyum) Geçerli Değil
6 Sınır Tanıma (Diferansiyel İşlemler, Ayrık Yaklaşımlar) Geçerli Değil
7 Sınır Tanıma (Laplacian ve Gaussian, Canny Sınır Tanıyıcı ) Geçerli Değil
8 Fotometrik Stereo (Görüntü Oluşturma) Geçerli Değil
9 Fotometrik Stereo (Radyometri,Yansıtıcılık) Geçerli Değil
10 Stereo (Stereo Görüntüleme , Stereo Eşleme, 3-D Modeller ) Geçerli Değil
11 Kalibrasyon (Fotogrametri, Derinlik) Geçerli Değil
12 Dinamik Vizyon (Hareket Alanı ve Optik Akış) Geçerli Değil
13 Dinamik Vizyon (Hareket Alanı ve Optik Akış) Geçerli Değil
14 Hareketten Yapı (3-D Hareket Modelleri) Geçerli Değil
15 Örnekler Geçerli Değil
16 Genel Sınav Geçerli Değil

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Robot Vision (MIT Electrical Engineering and Computer Science), Berthold K. P. Horn, The MIT Press, ISBN-10: 0262081598
Diğer Kaynaklar 2. Stefan Florczyk, Robot Vision, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, 2005, ISBN 3-527-40544-5

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 10 20
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 13 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 2 28
Laboratuar 14 2 28
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 14 2 28
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 124