AKTS - Sürekli Ortamlar Mekaniği Teorisi II
Sürekli Ortamlar Mekaniği Teorisi II (MDES679) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sürekli Ortamlar Mekaniği Teorisi II | MDES679 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere elastisite, thermoelastisite, viskoelastisite ve plastisite teorilerini bütünleşik bir şekilde vermekdir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Enerji ve virtüel iş denklemleri, termodinamiğin ikinci kanunu, entropi, tersine çevrilebilir ve tersine çevrilemeyen işlemler; termoelastisite teorisi, Gibbs ilişkisi; diyabatik ve izotermal şekil değiştirmeler; Clausius-Duhem eşitsizliği; bünye denklemleri, malzeme simetrisi kısıtları; viskoelastisite teorisi, plastisite teorisi, uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Enerji ve virtüel iş denklemleri | Bölüm 1: Önhazırlıklar |
| 2 | Termodinamiğin ikinci kanunu, entropi: tersine çevrilebilir ve tersine çevrilemeyen işlemler, klasik termodinamikte entropi. | Bölüm 1 |
| 3 | Termodinamiğin ikinci kanunu: sürekli ortamlar mekaniğinde genelleştirilmiş entropi eşitsizliği (Clausius-Duhem eşitsizliği) | Bölüm 1 |
| 4 | Termoelastik malzeme için Gibbs ilişkisi: Dyabatik ve izotermal şekil değiştirmeler, gerinme enerjisi fonksiyonu. | Bölüm 2: Termoelastisite teorisi |
| 5 | Enerji denkleminin Langrangian hali ve Clausius-Duhem eşitsizliği, termoelastisitenin alan denklemlerinin doğrusallaştırılması. Gerinme enerjisi fonksiyonunun özellikleri. | Bölüm 2 |
| 6 | Termoelastik malzemeler için sınır koşulları, doğrusal termoelastisite için bazı açıklayıcı örnekler. | Bölüm 2 |
| 7 | Temel yaklaşımlar | Bölüm 3: Bünye denklemleri |
| 8 | Malzeme simetrisi kısıtları | Bölüm 3 |
| 9 | Viskoelastik malzeme davranışı için modeller, karmaşıkmodülün deneysel olarak bulunması. | Bölüm 4: Viskoelastisite teorisi |
| 10 | Genel viskoelastik malzeme için bünye denklemleri, Viskoelastisite için alan denklemleri. | Bölüm 4 |
| 11 | Benzerlik ilkesi. Bazı açıklayıcı örnekler. | Bölüm 4 |
| 12 | Metallerde plastisite: ideal gerilme-gerinme eğrileri, Bauschinger etkisi, pekleşme. | Bölüm 5: Plastisite teorisi |
| 13 | Plastik potansiyel teorisi | Bölüm 5 |
| 14 | Bazı açıklayıcı örnekler | Bölüm 5: |
| 15 | Genel gözden geçirme | - |
| 16 | Final sınavı | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Malvern L. E., Introduction to Mechanics of Continuous Media, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey (1969) |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Fung Y. C., A First Course in Continuum Mechanics, Prentice- Hall, Englewood Cliffs, New Jersey (1977) |
| 3. Chung T. J., Continuum Mechanics, Prentice- Hall, Englewood Cliffs, New Jersey (1988) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 6 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği kazanır. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği kazanır. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği kazanır. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 3 | 18 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
