AKTS - Türk Vergi Mevzuatı I
Türk Vergi Mevzuatı I (MLY501) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Vergi Mevzuatı I | MLY501 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı Türk Vergi Mevzuatı uyarınca vergilemeye dair usul ve işlemler hakkında öğrencilerin genel bilgi ve becerilerini artırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Vergi hukukunun tanımı, kaynakları, verginin konusu, mükellefi, sorumlusu, vergi ehliyeti, vergiyi doğuran olay, muafiyet, istisna, matrah, tarife, verginin tarhı, tebliği, tahakkuku, tahsili, terkini, zaman aşımı, vergi affı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Vergi Hukukunun Tanımı ve Diğer Hukuk Dallarıyla İlişkisi | |
| 2 | Vergi Hukukunun Yasallık İlkesi ve Kaynakları | |
| 3 | Vergi Kanunlarının Yer, Zaman ve Anlam Bakımından Uygulanması | |
| 4 | Vergilendirme Süreci (4 T) ve Vergi Alacağının Sona Ermesi Halleri | |
| 5 | Vergilemede Mükellefin Ödevleri | |
| 6 | Vergi Cezaları | |
| 7 | Vergi Uyuşmazlıklarının Çözümü Yolları | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Gelir Vergisinin Genel Çerçevesi ve Ticari Faaliyet Kavramında Vergileme | |
| 10 | Gelir Vergisinde Diğer Gelir Unsurları ve Beyanname Verilmesi | |
| 11 | Kurumlar Vergisinin Konusu, Mükellefi, İstisna ve Muafiyetler | |
| 12 | Kurum Kazancının Tespiti ve Beyanname Verilmesi | |
| 13 | KDV Mevzuatının Genel Çerçevesi | |
| 14 | Türk Vergi Sisteminin Genel ve Toplu Değerlendirmesi | |
| 15 | Servet üzerinden alınan vergiler (emlak vergisi vd.) - yargı kararları | |
| 16 | Genel sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. • Prof. Dr. Abdurrahman AKDOĞAN - VERGİ HUKUKU VE TÜRK VERGİ SİSTEMİ, (Temel İlke ve Esaslar, Vergileme ve Vergiler Hukuku, Uygulama Örnekleri), Gazi Kitabevi |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Öğrenciler, sadece öğretim üyesinin derste anlattıklarında sorumlu tutulacaktır. Derslerde anlatılan konular hakkında daha geniş bilgi edinmek için birçok WEB sitesinden yararlanılabilir. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 130 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 1 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 99 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Maliye-Vergi alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
| 2 | Maliye-Vergi alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
| 3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
| 4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
| 5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
| 6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
| 7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
| 9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
| 11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
| 12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 6 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 71 | ||
