AKTS - Biometrik Tanıma ve Kimlik Doğrulama Sistemleri
Biometrik Tanıma ve Kimlik Doğrulama Sistemleri (CMPE571) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Biometrik Tanıma ve Kimlik Doğrulama Sistemleri | CMPE571 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, farklı biyometrik tanıma ve kimlik doğrulama sistemleri konusunda bilgi vermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Biyometrik kimlik tanıma ve doğrulama, biyometrik sistemlerde performans hesaplamaları, parmak izi tanıma, yüz tanıma, iris ve retina tabanlı tanıma sistemleri, el geometrisine ve DNA?ya dayalı kimlik tanıma sistemleri, çoklu kimlik tanıma sistemleri, biyometrik sistemlerle ilgili standardlar |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyometriye giriş | Ders Kitabı, bölüm.1 |
2 | Kimlik tanıma ve doğrulama kavramları, hata hesaplamaları | Ders Kitabı, bölüm.1 |
3 | Biyometrik sistemler için sınıflandırıcı tasarımı | Ders Kitabı, bölüm.1 |
4 | Parmak izi tanıma | Ders Kitabı, bölüm.2 |
5 | Yüz tanıma | Ders Kitabı, bölüm.3 |
6 | İris görüntüleri | Ders Kitabı, bölüm.4 |
7 | Ara sınav | -- |
8 | El geometrisi tabanlı kimlik tanıma | Ders Kitabı, bölüm.5, Ders notları |
9 | DNA tabanlı kimlik tanıma | Ders Kitabı, bölüm.5, Ders notları |
10 | Combined identifications systems Birleşik kimlik doğrulama sistemlerş | Ders Kitabı, bölüm.6, Ders notları |
11 | Çoklu biyometrik sistemler Ders Kitabı, | bölüm.6, Ders notları |
12 | Biyometrik sistemlerle ilgili standartlar | Ders notları |
13 | Biyometrik veritabanları | Ders notları |
14 | Proje sunumu | -- |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. “Introduction to Biometrics”, Anil K. Jain, Arun A. Ross, Karthhik Nandakumar, Springer, ISBN: 978-0-387-77325-4 , 2011. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. “Biometric Systems: Technology, Design and Performance Evaluation, by James L. Wayman, Anil K. Jain, Davide Maltoni, and Dario Maio, 2004 |
3. Biometric Technologies and Verification Systems, by John R. Vacca, 2007 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | |||||
5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |