AKTS - Süreç Analizi ve İyileştirme
Süreç Analizi ve İyileştirme (ISE515) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Süreç Analizi ve İyileştirme | ISE515 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı iş süreçlerinin analizi ve dokumantasyonu yaklaşımlarını açıklamak ve iş faaliyetlerini destekleyen farklı teknik, model ve araçları keşfetmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İş süreç kavramları, süreç değişim sürücüleri, iş süreç planlaması, iş süreç stratejisi, iş kuralı analizi, süreç değerlendirmesi, iş süreç analizi, süreç iyileştirme yaklaşımları, altı Sigma, süreç yapılandırması, teknoloji olanaklarına genel bakış. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Süreç Analizi ve İyileştirmeye Giriş | Bölüm 1, Havey Bölüm 1 |
| 2 | İyi İş Süreç Yönetimi Mimarisinin Tanımlanması | Havey Bölüm 2 |
| 3 | Süreç Teorisi Havey | Bölüm 3 |
| 4 | Süreç Tasarım Desenleri | Havey Bölüm 4 |
| 5 | Visio Kullanarak Süreç Analizi ve İyileştirme | Bölüm 2,3 |
| 6 | Excel Kullanarak Veri Yönetimi ve Analizi | Bölüm 4, 5 |
| 7 | İş Akış Yönetimi | Havey Bölüm 7 |
| 8 | Süreç Canlandırma | Bölüm 6, 7 |
| 9 | Süreç Canlandırma | Bölüm 6.7 |
| 10 | Uygulamalar için Bilgisayar Tabanlı Araçların Kaynaştırılması. | Bölüm 8 |
| 11 | Süreç Analizi ve İyileştirme Uygulamaları: Müşteri Hizmetleri Merkezi | Bölüm 9 |
| 12 | Süreç Analizi ve İyileştirme Uygulamaları: Tedarik Zinciri Yönetimi | Bölüm 10 |
| 13 | Öğrenci Süreç Analizi ve İyileştirme Projeleri | Bölüm 11 |
| 14 | Süreç Analizi ve İyileştirme için Geleceğin Bilgisayar Tabanlı Araçları | Bölüm 12 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Seppanen, M. S., Kumar, S., Chandra, C., Process Analysis and Improvement: Tools and Techniques, McGraw-Hill, 2005. ISBN: 0072857129 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Havey, M., Essential Business Process Modeling, O'Reilly Media, 2005 |
| 3. Harmon, P., Business Process Change, Second Edition: A Guide for Business Managers and BPM and Six Sigma Professionals, Morgan Kaufmann (The MK/OMG Press), 2007. | |
| 4. Harrington, H. J., Esseling, E. K. C., Van Nimwegen, H., Business Process Improvement Workbook: Documentation, Analysis, Design, and Management of Business Process Improvement, McGraw-Hill, 1997. | |
| 5. Persse, J. R., Process Improvement Essentials: CMMI, Six SIGMA, and ISO 9001, O'Reilly Media, 2006. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
| 2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | X | ||||
| 5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | X | ||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
| 12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
| 13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
| 15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | X | ||||
| 16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 15 | 45 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
