AKTS - İleri Çoklu Ortam Sistemleri
İleri Çoklu Ortam Sistemleri (CMPE521) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Çoklu Ortam Sistemleri | CMPE521 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere çoklu ortam temel konseptlerini öğretmek ve iş hayatlarında karşılaşabilecekleri çoklu ortam uygulamalarını tanıtmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çoklu ortam sistemlerinin yazılım ve donanım gereksinimleri, çoklu ortam veri türleri (sayısal ses, video, resim), resim ve video sıkıştırma teknikleri, çoklu ortam haberleşme sistemleri, içerik tabanlı çoklu ortam erişimi, mobil çoklu ortam uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoklu ortama giriş | Bölüm 1,2 (Ders Kitabı) |
2 | Sayısal ses, resim ve videonun temelleri | Bölüm 3, 5, 6 |
3 | Sayısal ses, resim ve videonun temelleri | Bölüm 3, 5, 6 |
4 | Çoklu ortam sıkıştırma algoritmaları | Bölüm 7, 8 |
5 | Resim sıkıştırma standartları | Bölüm 9 |
6 | Temel video sıkıştırma teknikleri | Bölüm 10 |
7 | MPEG Video kodlaması | Bölüm 11, 12 |
8 | MPEG Video kodlaması | Bölüm 11, 12 |
9 | Temel ses sıkıştırma teknikleri | Bölüm 13 |
10 | MPEG ses sıkıştırması | Bölüm 14 |
11 | Çoklu ortam haberleşmesi | Bölüm 15, 16 |
12 | Çoklu ortam haberleşmesi | Bölüm 15, 16 |
13 | Mobil çoklu ortam uygulamaları | Bölüm 17 |
14 | İçerik tabanlı çoklu ortam bilgi depolaması ve erişimi | Bölüm 18 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of Multimedia, Ze-Nian Li and Mark S. Drew, Pearson Education, 2004, ISBN: 032126976 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. 1. Digital media Primer, Yue-Ling Wong, Paerson Education, 2009, ISBN: 0132239442 |
3. 2. The Science of Digital Media, Jennifer Burg, Paerson Education, 2009, ISBN: 0132435802 | |
4. 3. Multimedia Fundamentals, Volume 1: Media Coding and Content Processing, 2/E, Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt, Prentice Hall, 2002, ISBN-10: 0130313998 | |
5. 4. Multimedia: Making it Work, Tay Vaughan, McGraw Hill, 2007, ISBN: 9780072264517 | |
6. 5. Digital Multimedia, Nigel Chapman and Jenny Chapman, Wiley, 2004, ISBN: 0470858907 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | |||||
2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | |||||
4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | |||||
5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | |||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | |||||
11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | |||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 |