AKTS - Özel Eğitim Uygulamaları
Özel Eğitim Uygulamaları (CHL402) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitim Uygulamaları | CHL402 | 8. Dönem | 0 | 8 | 0 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel gereksinimli çocukları bireysel olarak değerlendirmek, değerlendirme sonuçlarını raporlaştırma, bireyselleştirilmiş öğretim programı oluşturma ve uygulama becerisini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Profesyonel gözlem becerisi geliştirme, özel eğitim gereksinimi olan çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme, gelişim özelliklerine uygun destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve programları değerlendirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gözlem | |
| 2 | Gözlem | |
| 3 | Bireysel değerlendirme | |
| 4 | Bireysel değerlendirme | |
| 5 | Uzun dönemli, kısa dönemli hedef ve öğretimsel hedefleri belirleme | |
| 6 | Program hazırlama ve uygulama | |
| 7 | Program hazırlama ve uygulama | |
| 8 | Program hazırlama ve uygulama | |
| 9 | Programı hazırlama ve uygulama | |
| 10 | Programı hazırlama ve uygulama | |
| 11 | Programı hazırlama ve uygulama | |
| 12 | Program hazırlama ve uygulama | |
| 13 | Programı hazırlama ve uygulama | |
| 14 | Bireysel değerledirme (son test) | |
| 15 | Uygulamaları değerlendirme | |
| 16 | Dosya teslimi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Etkili kaynaştırma uygulamaları |
|---|---|
| 2. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 14 | 50 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 15 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 1 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 99 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanır. | X | ||||
| 2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri kazanır, bilgilerin güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmeler ile ilişkilendirmesini yapar. | X | ||||
| 3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgileri kazanır. | X | ||||
| 7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyerek gerekli yönlendirmeleri yapar. | X | ||||
| 8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun şekilde davranışlarda bulunma becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | X | ||||
| 10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
| 11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme ile veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterme becerisi kazanır. | X | ||||
| 15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirme, hazırlama ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleme, uygun eğitim programlarını hazırlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 1 | 8 | 8 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 15 | 8 | 120 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 5 | 75 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 204 | ||
