AKTS - Sağlık Sorunlu Çocuk

Sağlık Sorunlu Çocuk (CHL306) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sağlık Sorunlu Çocuk CHL306 6. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sağlık kuruluşlarından yataklı veya ayaktan hizmet alan çocuk ve ailesine yaklaşım, hizmetler, disiplinler arası çalışmalar konularında bilgi düzeyleri arttırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sağlık sorunu olan çocuklar ve ailelerine yaklaşımı kavrar.
  • Sağlık kurum ve kuruluşlarında çocuk gelişimci mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrar.
  • Sağlık personeli, sağlık sorunu yaşayan çocuk, aile arasında iletişim ve yaklaşımların gelişim üzerindeki etkisini açıklar.
  • Sağlık sorunu olan çocukların tedavi öncesi, tedavi süreci ve tedavi sonrası süreçlerde aile ve sağlık personeline yönelik bilgilendirici hizmetlerin önemini kavrar.
  • Sağlık sorunu olan ve olmayan çocukların sağlıklı yaşam konusunda verici dokuman ve kaynaklar oluşturur.
Dersin İçeriği Sağlık sorunu olan çocukların gelişim özellikleri, sağlık sorununun ruhsal durum üzerinedeki etkileri, çocuk, aile, personel etkileşimi, sağlık kuruluşlarında oyun ve oyun odalarını, hastane okullarını gözlemleme ve alana ilişkin genel bilgiler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hastanede yatan çocuklarla ilgili tanımlar
2 Hastanede yatan bebeklere yaklaşım
3 Hastanede yatan okul öncesi dönem çocuklara yaklaşım
4 Hastanede yatan okul grubu çocuklara yaklaşım
5 Hastanede yatan ergene yaklaşım
6 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları
7 Çocuk, aile, personel etkileşimi
8 Ara sınav
9 Hastanede oyun ve oyun odaları
10 Hastane okulları
11 Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim
12 Ölümcül hastalık ve çocuk
13 Hastanede yatan çocuk ve ailesinin hakları
14 Eve dönüş
15 Genel tekrar
16 Genel sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hastane Çocuk ve Genç
2. Ben Hasta Değilim

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanır. X
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri kazanır, bilgilerin güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmeler ile ilişkilendirmesini yapar. X
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır. X
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. X
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır. X
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgileri kazanır. X
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyerek gerekli yönlendirmeleri yapar. X
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun şekilde davranışlarda bulunma becerisi kazanır. X
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. X
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma becerisi kazanır. X
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme ile veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. X
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme becerisi kazanır. X
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme becerisi kazanır. X
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterme becerisi kazanır. X
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirme, hazırlama ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanma becerisi kazanır. X
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleme, uygun eğitim programlarını hazırlama ve uygulama becerisi kazanır. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 87