AKTS - Çarpılma Mühendisliği

Çarpılma Mühendisliği (MFGE534) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çarpılma Mühendisliği MFGE534 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Caner Şimşir
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri endüstriyel çarpılma probleminin sistem odaklı çözümünü hedefleyen “Çarpılma Mühendisliği” kavramı ile tanıştırmaktır. Çarpılma probleminin ucuz ve efektif olarak çözülebilmesi için geleneksel süreç odaklı yöntemler yeterli değildir. Bu ders kapsamında son 10 yıllık süreçte olgunlaşan sistem-odaklı çarpılma engelleme metodolojisi öğrencilerle tanıştırılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, “Çarpılma Mühendisliği” konusunda bilgi edinecekler.
  • Öğrenciler, çarpılma problemini sistem odaklı olarak değerlendirme yöntemi ile tanışacaklar.
  • Öğrenciler, süreç tarasımını kalıntı potansiyelini dikkate alarak değerlendirme yöntemi ile tanışacaklar.
Dersin İçeriği Çarpılma, çarpılma potansiyeli, çarpılma potansiyeli taşıyıcıları, telafi potansiyeli, süreç bazlı çözümler, akıllı süreç tasarımı, deterministik yöntemler, süreç içi ölçüm süreç içi kontrol yöntemlerinin uygulaması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction to Distortion Engineering
2 Introduction to Distortion Engineering
3 Introduction to Distortion Engineering
4 Overview of Material Factors
5 Overview of Processing Factors
6 Overview of Residual Stresses
7 Case Study I: Bearing Manufacturing Chain
8 Case Study I: Bearing Manufacturing Chain
9 Case Study II: Gear Manufacturing Chain
10 Case Study II: Gear Manufacturing Chain
11 Case Study III: Shaft Manufacturing Chain
12 Case Study III: Shaft Manufacturing Chain
13 Student Project Presentations
14 Student Project Presentations
15 Student Project Presentations
16 Final Exam

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Totten, G.E., Howes. M., Inoue, T., Handbook of Residual Stress and Deformation of Steel, ASM International , ISNBN 0871707292, Ohio, 2002
Diğer Kaynaklar 2. Zoch, H.W., Luebben,Th., Proceedings of 1st Conference on Distortion Engineering, Bremen, Germany, 2005
3. Zoch, H.W., Luebben,Th., Proceedings of 2nd Conference on Distortion Engineering, Bremen, Germany, 2008
4. Zoch, H.W., Luebben,Th., Proceedings of 3rd Conference on Distortion Engineering, Bremen, Germany, 2011

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. X
2 Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır. X
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi kazanır. X
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazanır. X
5 Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. X
6 Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrar. X
7 Etkin iletişim kurma becerisi kazanır. X
8 Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitimi edinir. X
9 Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi kazanır. X
10 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olur. X
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi kazanır. X
12 Proje yönetimi becerileri edinir ve uluslararası standartları ve metodolojileri tanır. X
13 Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanır. X
14 Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği kazanır. X
15 Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği kazanır. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama 2 4 8
Projeler 2 24 48
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 188