AKTS - Teknik Çizim I
Teknik Çizim I (ICM111) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik Çizim I | ICM111 | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin mimari anlatım ve çizim tekniklerini geliştirmek, 2 ve 3 boyutlu ifade edebilme becerilerini kazandırmak. Kurallı mimari anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğreterek uygulamalarla pekiştirmek, mimari anlatım dilindeki ortak kabullerin oluşmasını sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tüm tasarım ve sunum aşamaları sürecinde yapılacak teknik çizimleri kurallarına uygun ve eksiksiz çizme yetisini kazanmak adına çalışmalar içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun tanıtımı, malzemelerin tanıtımı, tasarı geometri’ye giriş | Kaynak kitaplardan dersin içeriği hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Çizgi, yüzey, hacim, kitle kavramları | Ödev |
3 | Çizgi, yüzey, hacim, kitle kavramları | Ödev |
4 | Yazım tekniği hakkında bilgilendirme, çizgi-çizgi türleri | Ödev |
5 | Cisimlerin ve geometrik biçimlerin iki boyutlu çizimleri, izdüşüm yöntemleri | Ödev |
6 | Cisimlerin ve geometrik biçimlerin iki boyutlu çizimleri, izdüşüm yöntemleri | Ödev |
7 | Paralel izdüşüm, izdüşümsel çizimler (plan, kesit görünüş) | Ödev |
8 | Paralel izdüşüm, izdüşümsel çizimler (plan, kesit görünüş) | Ödev |
9 | Paralel izdüşüm, izdüşümsel çizimler (plan, kesit görünüş) | Ödev |
10 | Mimarlıkta Teknik Resim çizim kuralları, ölçek kavramı ve çeşitleri | Ödev |
11 | Mimari plan, kesit- görünüş-kavramları ve çizim teknikleri | Ödev |
12 | Mimari plan, kesit- görünüş-, tefriş kavramları ve çizim teknikleri | Ödev |
13 | Mimari plan, kesit- görünüş-, tefriş kavramları ve çizim teknikleri | Ödev |
14 | 1/50 ölçekli mimari çizimler (plan, kesit, görünüş) | Ödev |
15 | 1/50 ölçekli mimari çizimler (plan, kesit, görünüş) | Ödev |
16 | 1/50 ölçekli mimari çizimler (plan, kesit, görünüş) | Ödev |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ching, F. D., & Juroszek, S. P. (2010). Design drawing. John Wiley & Sons. |
---|---|
2. Işık, D., Mitooka, E.Z. Illustration + Perspective. ISBN4-7661-0212-6 c3072 3000E | |
3. Mitooka, E. (1982). Airbrushing in rendering. Graphic-sha.Co.Ltd.Tokyo. | |
4. Şahinler, O., & Kızıl, F. (2008). Mimarlıkta teknik resim. Yapı Endüstri Merkezi. | |
5. Türkçü, H. Ç. (2005). Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri. Birsen Yayınevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 14 | 80 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 28 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | |||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 175 |