AKTS - İnce Yapı ve Malzeme I
İnce Yapı ve Malzeme I (ICM211) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İnce Yapı ve Malzeme I | ICM211 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 112 Teknik Çizim II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, Yapıya ait sistemler ve bu sistemlerin bileşenleri üzerinde; iç mekânın bu sistem içindeki yeri, uygulamayı sınırlayan ve belirleyen malzemelerin özellikleri, türleri ve uygulama koşulları konusunda verilen bilgilerin tasarım sürecindeki belirleyiciliği üzerine ince yapı kavramı ve ince yapı gereçleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapı strüktürü, malzemeleri ve elemanları, konstrüksiyonları, kaplama geçişleri ve bitirmeler, temeller, duvarlar, döşemeler, ayırıcı elemanlar, yatay ve düşey boşluklar, merdiven, rampa ve asansörler, çatı, saçak, markiz, pergola vb. üzerine bilgilenme; tüm bu bilgiler bağlamında malzeme ve konstrüksiyon kararlarına yönelik konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş, Yapay Çevre, Strüktür, Malzeme, Konstrüksiyon | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Yapı – Zemin İlişkisi, Temeller, Aplikasyon | Araştırma1 |
3 | Duvarlar, Döşemeler | Araştırma2 ve Ev ödevi 1 |
4 | Yüzey Kaplamaları, Malzeme Geçişleri | Araştırma3 ve Ev ödevi 2 |
5 | Yükseltilmiş Döşemeler, Asma Tavanlar | Araştırma4 ve Ev ödevi 3 |
6 | Yatay ve Düşey Boşluklar | Araştırma5 ve Ev ödevi 4 |
7 | Yatay ve Düşey Boşluklar | Araştırma6 ve Ev ödevi 5 |
8 | Bacalar, Ocaklar, Şömineler | Araştırma7 ve Ev ödevi 6 |
9 | Merdivenler, Rampalar | Araştırma8 ve Ev ödevi 7 |
10 | Merdivenler, Rampalar | Araştırma9 ve Ev ödevi 8 |
11 | Asansörler, Yürüyen merdiven, rampa ve platformlar | Araştırma10 ve Ev ödevi 9 |
12 | Çatılar, Saçaklar, Markizler, Pergolalar | Araştırma11 ve Ev ödevi 10 |
13 | Çatılar, Saçaklar, Markizler, Pergolalar | Araştırma12 ve Ev ödevi 11 |
14 | Çatılar, Saçaklar, Markizler, Pergolalar | Ev ödevi 12 |
15 | Tamamlama ve yorumlar | Eksik çalışmaların tamamlanması. |
16 | Tamamlama ve yorumlar | Eksik çalışmaların tamamlanması. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Allen, E. (1980). How Buildings Work: The Natural Order Of Architecture. Oxford University Press, New York, USA. |
---|---|
2. Bovill, C. (1991). Architectural Design: Integration Of Structural And Environmental Systems. Van Nostrand Reinhold, New York, USA. | |
3. Ching, F.D.K. (2001). Building Construction Illustrated. John Wiley & Sons Inc. New York, USA. | |
4. Ching, F.D.K. (2004). İç Mekân Tasarımı – Resimli. Yapı-Endüstri Merkezi A.Ş. İstanbul. | |
5. Daniels, K. (2003). Advanced Building Systems, A Technical Guide For Architects And Engineers. Birkhauser, Basel, Switzerland, Germany. | |
6. Eldem, S.H. (1973). Yapı. Arpaz Matbaacılık, İstanbul. | |
7. Neufert, E. (1983). Neufert: Yapı Tasarım Bilgisi. Verlag Ullstein Gmbh., Frankfurt/Berlin, Germany. | |
8. Olin, H.B., Schmidt, J.L., Lewis, & Walter, H. (1995). Construction: Principles, Materials and Methods. Van Nostrand Reinhold, New York, USA. | |
9. Ramsey, C,G., & Sleeper, H, R. (1981). The American Institute of Architects: Architectural Graphic Standards, USA. | |
10. Sarı, A. (1974). Merdivenler. Kutulmuş Matbaası, İstanbul. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 50 |
Alan Çalışması | 12 | 10 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 12 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 37 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 1 | 12 |
Derse Özgü Staj | 12 | 1 | 12 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 12 | 1 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |