AKTS - İnce Yapı ve Malzeme I
İnce Yapı ve Malzeme I (ICM211) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İnce Yapı ve Malzeme I | ICM211 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 112 Teknik Çizim II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, Yapıya ait sistemler ve bu sistemlerin bileşenleri üzerinde; iç mekânın bu sistem içindeki yeri, uygulamayı sınırlayan ve belirleyen malzemelerin özellikleri, türleri ve uygulama koşulları konusunda verilen bilgilerin tasarım sürecindeki belirleyiciliği üzerine ince yapı kavramı ve ince yapı gereçleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapı strüktürü, malzemeleri ve elemanları, konstrüksiyonları, kaplama geçişleri ve bitirmeler, temeller, duvarlar, döşemeler, ayırıcı elemanlar, yatay ve düşey boşluklar, merdiven, rampa ve asansörler, çatı, saçak, markiz, pergola vb. üzerine bilgilenme; tüm bu bilgiler bağlamında malzeme ve konstrüksiyon kararlarına yönelik konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş, Yapay Çevre, Strüktür, Malzeme, Konstrüksiyon | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Yapı – Zemin İlişkisi, Temeller, Aplikasyon | Araştırma1 |
3 | Duvarlar, Döşemeler | Araştırma2 ve Ev ödevi 1 |
4 | Yüzey Kaplamaları, Malzeme Geçişleri | Araştırma3 ve Ev ödevi 2 |
5 | Yükseltilmiş Döşemeler, Asma Tavanlar | Araştırma4 ve Ev ödevi 3 |
6 | Yatay ve Düşey Boşluklar | Araştırma5 ve Ev ödevi 4 |
7 | Yatay ve Düşey Boşluklar | Araştırma6 ve Ev ödevi 5 |
8 | Bacalar, Ocaklar, Şömineler | Araştırma7 ve Ev ödevi 6 |
9 | Merdivenler, Rampalar | Araştırma8 ve Ev ödevi 7 |
10 | Merdivenler, Rampalar | Araştırma9 ve Ev ödevi 8 |
11 | Asansörler, Yürüyen merdiven, rampa ve platformlar | Araştırma10 ve Ev ödevi 9 |
12 | Çatılar, Saçaklar, Markizler, Pergolalar | Araştırma11 ve Ev ödevi 10 |
13 | Çatılar, Saçaklar, Markizler, Pergolalar | Araştırma12 ve Ev ödevi 11 |
14 | Çatılar, Saçaklar, Markizler, Pergolalar | Ev ödevi 12 |
15 | Tamamlama ve yorumlar | Eksik çalışmaların tamamlanması. |
16 | Tamamlama ve yorumlar | Eksik çalışmaların tamamlanması. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Allen, E. (1980). How Buildings Work: The Natural Order Of Architecture. Oxford University Press, New York, USA. |
---|---|
2. Bovill, C. (1991). Architectural Design: Integration Of Structural And Environmental Systems. Van Nostrand Reinhold, New York, USA. | |
3. Ching, F.D.K. (2001). Building Construction Illustrated. John Wiley & Sons Inc. New York, USA. | |
4. Ching, F.D.K. (2004). İç Mekân Tasarımı – Resimli. Yapı-Endüstri Merkezi A.Ş. İstanbul. | |
5. Daniels, K. (2003). Advanced Building Systems, A Technical Guide For Architects And Engineers. Birkhauser, Basel, Switzerland, Germany. | |
6. Eldem, S.H. (1973). Yapı. Arpaz Matbaacılık, İstanbul. | |
7. Neufert, E. (1983). Neufert: Yapı Tasarım Bilgisi. Verlag Ullstein Gmbh., Frankfurt/Berlin, Germany. | |
8. Olin, H.B., Schmidt, J.L., Lewis, & Walter, H. (1995). Construction: Principles, Materials and Methods. Van Nostrand Reinhold, New York, USA. | |
9. Ramsey, C,G., & Sleeper, H, R. (1981). The American Institute of Architects: Architectural Graphic Standards, USA. | |
10. Sarı, A. (1974). Merdivenler. Kutulmuş Matbaası, İstanbul. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 50 |
Alan Çalışması | 12 | 10 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 12 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 37 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 1 | 12 |
Derse Özgü Staj | 12 | 1 | 12 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 12 | 1 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |