AKTS - İklimsel Konfor ve Tesisat
İklimsel Konfor ve Tesisat (ICM232) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İklimsel Konfor ve Tesisat | ICM232 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İnsan gereksinimleri ve iç mekan ısıl konforu bağlamında pasif iklimlendirme (ısıtma, soğutma, havalandırma ve nemlendirme) kriterleri ve tasarımının aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İç ortam ısıl konfor koşullarını belirleyen değişkenler; ısıl konfor bölgesi ve fizikrometrik çizelgeden yararlanarak pasif konfor tasarımı; pasif ısıtma ve serinletme tekniklerinin bina örnekleri desteğinde öğretilmesi; aktif konfor sistemleri ve tercih koşullarının tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İç ortam çevre koşullarının kontrol gerektiren alanları, etkin sıcaklık ve değişkenler arası etkileşim, ısıl konfor bölgesi ve fizikrometrik çizelge. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Sürdürülebilir bir gelecek için çevre dostu, iklime dayalı konfor tasarımı, ana iklim tipleri ve temel tasarım ilkeleri, dönem ödevi verilişi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Temel tasarım ilkeleri: Arazi seçimi, mikroklima, binanın yönlenmesi, binanın formu, bina kabuğunun ısıl korunum düzeyi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Temel tasarım ilkeleri: Bina kabuğunun ısıl korunum düzeyi, yeşil peysaj, pencere ve cam özellikleri, doğal aydınlatma. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Temel tasarım ilkeleri: İçsel ısı kazancının kontrolu, yapay konfor sistemleri olarak enerji verimi yüksek ısıtma,serinletme ve air condition (hvac) sistemleri seçmek. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Temel tasarım ilkeleri: Enerji etkin yapay aydınlatma, ödev ile ilgili tartışma. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | 1. Ara Sınav , ödev ile ilgili tartışma. | Ara sınava hazırlık. |
8 | Pasif Isıtma Teknikleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Pasif Isıtma Teknikleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Pasif Serinletme Teknikleri: Bina örnekleri | Kaynakların okunması |
11 | 2. Ara Sınav ,ödev ile ilgili tartışma | Kaynakların okunması |
12 | Yapay Konfor sistemleri | Kaynakların okunması |
13 | Yapılarda su tesisatı | Kaynakların okunması |
14 | Yapılarda elektrik tesisatı | Kaynakların okunması |
15 | Dönemin özeti | Kaynakların okunması |
16 | Genel Sınav | Kaynakların okunması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lechner, N., Heating, cooling, lighting : design methods for architects, Wiley, New York, 1990 |
---|---|
2. Yeang, K., Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi, YEM Kitabevi, İstanbul, 2012 | |
3. Thomas, R., 1996, Environmental design : An introduction for architects and engineers, E & FN Spon London ;New York |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 3 | 9 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 75 |