AKTS - İç Mekan Tasarımı III
İç Mekan Tasarımı III (ICM301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı III | ICM301 | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 202 İç Mekan Tasarımı II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kullanıcı özellikleri ve mekân işlevlerine uygun tasarımların mekânsal dile aktarılmasına önem verilir. Çoklu fonksiyon içeren mekân tasarımındaki ilişkilerin çözümünü algısal ve estetik ölçütlerle ele alınmak hedeflenmiştir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Orta derece karmaşık yerleşme ve dolaşım bağlantılarının çözüleceği ve kurum kimliğinin ağırlık kazandığı iç mekân tasarım çözümlerinin getirilmesi; kullanıcı özellikleri ve mekân işlevlerine uygun tasarımların mekânsal dile aktarılmasıı; çoklu fonksiyon içeren mekân tasarımındaki ilişkilerin çözümünü algısal ve estetik ölçütlerle ele alınmasını he |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun verilmesi ve işleyiş sürecinin açıklanması, çıkış fikri üzerinde çalışmalar | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Araştırma Ödevi ve çıkış fikrinin sunumu | Ödev Sunumu |
3 | 1. Aşama: 1/100-1/50 şematik yerleşim planı | Proje çizimleri |
4 | 2. Aşama: 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüşleri | Proje çizimleri |
5 | 2. Aşama: 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüşleri | Proje çizimleri |
6 | 2. Aşama: 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüşleri | Proje çizimleri |
7 | 2. Aşama: 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
8 | 2. Aşama: 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
9 | Ara Jüri-I | Proje çizimleri |
10 | 2. Aşama: 1/50 yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
11 | 3. Aşama: 1/20 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
12 | 3. Aşama: 1/20 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
13 | 3. Aşama: 1/20 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
14 | 4. Aşama: 1/10 seçilmiş alan yerleşim planı, kesit/görünüş/perspektifleri | Proje çizimleri |
15 | Serbest Kritik. | Serbest kritiğe hazırlık. Proje çizimleri. |
16 | Genel Jüri | Proje çizimleri |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Katsigris, Costas. (2009) Design and Equipment for Restaurants and Foodservices. New Jersey: John Wiley & Sons. Inc. |
---|---|
2. Lawson, Fred. (1994) Restaurants Clubs and Bars. London: Architectural Press. | |
3. Okay, Aydemir. (2000) Kurum Kimliği, Ankara: Media Cat Yay. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 4 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 5 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 10 | 90 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 300 |