AKTS - Tasarımda Anlam
Tasarımda Anlam (ICM322) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Anlam | ICM322 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarımcının, görsel olarak izlenmeye ve işlevsel olarak hizmet vermeye başlamış olan mekanın yarattığı etkileri ve bileşenlerini analiz edebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım dilinin oluşumunda biçimden kaynaklanan anlam; biçim ve içerik arasındaki bağlantının kuruluşu; tasarımın, görsel bir metin olarak ele alınarak, göstergebilim kavram ve kuramları çerçevesinde incelenmesi; biçim yaratımında kültürlerarası benzerlik ve farklılıkları oluşturan etkenlerde imgenin gelişimi, imajlar üzerinde tartışması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Göstergebilimin tanımı ve gelişimi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Göstergelerin özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Dil ve gösterge arasındaki ilişki | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Anlamlandırma süreci | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Görsel kültür ve kodlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Mimari paradigmalar / Öğrenci sunum konunlarının verilmesi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlık |
9 | Mimari akım örneklerinde anlam çözümlemeleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Tasarım düşüncesi ve tasarım süreci ilişkisi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Tasarım dili analizi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Tasarım düşüncesi ve tasarım dili ilişkisi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Örnek analizleri - sunumlar | Örnek incelemeleri |
14 | Örnek analizleri - sunumlar | Örnek incelemeleri |
15 | Örnek analizleri - sunumlar | Örnek incelemeleri |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Aydınlı, S. (1992). Mimarlıkta Görsel Analiz. İstanbul:İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi. |
---|---|
2. Erkman, F. (2005). Göstergebilime Giriş. İstanbul: Multilingual. | |
3. Jencks, C., Baird, G. (1970). Meaning in Architecture. London:Barrie & Jenkins. | |
4. Norberg-Schulz, C. (1993). Meaning in Western Architecture. New York: Rizzoli. | |
5. Preziosi , D. (1979). Architecture, Language and Meaning: The Origins of the Built World and Its Semiotic Organization. Berlin: Mouton De Gruyter. | |
6. Psarra, S. (2009). Architecture and Narrative: The Formation of Space and Cultural Meaning. Oxon: Routledge. | |
7. Roth, L. M. (2011). Mimarlığın Öyküsü. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. | |
8. Zevi , B. (1994). The Modern Language Of Architecture. Cambridge: Da Capo Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 3 | 18 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |