AKTS - Mobilya Tasarımı
Mobilya Tasarımı (ICM303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya Tasarımı | ICM303 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencileri mobilya tasarımı konusunda bilgilendirmek, ürün-mekan ve kullanıcı ilişkisini irdelemeye yönlendirmek. Ayrıca, öğrencilerin tasarımın ürüne dönüşme sürecinde malzeme, renk ve doku gibi tasarım elemanlarının önemi ile bütçe sınırının önemini anlamalarını deneyimleyerek sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mobilya tasarım ilkeleri; mobilyayı oluşturan alternatif malzemeler, tasarımı etkileyen fiziksel, ergonomik, psikolojik, ekonomik ve sosyal faktörler ile üretim sürecine ilişkin aktarılan bilgiler ışığında doğru malzeme kararları ile bir mobilya tasarlanarak üretim aşamalarının deneyimlenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Atölye çalışmasının duyurulması. Araştırma ve sunum konularının duyurulması ve dağıtılması. | Kaynakçada belirtilen kitapların incelenmesi. |
2 | Öğretim üyesi sunumları: Mobilyada kullanılan temel malzeme olarak “AĞAÇ”; Ağacın yapısı, kesitleri, türleri ve kullanım yerleri, mobilyada ahşap birleşim çeşitleri ve detayları. Atölye çalışması: Ahşap birleşim detaylarının “strafor” ile öğrenciler tarafından yapılarak deneyimlenmesi. | Uygulama 1-Ahşap birleşim detaylarının incelenmesi. |
3 | Ağaç işleme fabrikası ve seri üretim mobilya fabrikasına gezi. Ağaç türleri ve kurutulması; SUNTA, MDF “orta yoğunlukta lif levha”, HDF “yüksek yoğunlukta lif levha”, Lamine, Laminat ve nerelerde kullanıldığına dair bilgilerin aktarımı. | Gezi için gidilecek fabrikanın ürünlerinin, kullandıkları ham maddelerin ve üretim yöntemlerinin neler olabileceğinin araştırılması. |
4 | Öğrenci sunumları. | Sunum 1-Numune, çizim ve videoların hazırlanması, atölyelerde gözlem yapılması. |
5 | Öğrenci sunumları. Ödev konusu duyurusu. | Sunum 1-Numune çizim ve videoların hazırlanması, atölyelerde gözlem yapılması |
6 | Ödev teslimi ve değerlendirilmesi: Mobilya’da strüktür. Oluklu mukavva ile yapıştırıcı ve ekstra hiçbir malzeme kullanmadan 1/1 ölçeğinde bir oturma elemanı üretimi. | Ödev – Strüktür konusunun araştırılması, ahşap birleşim detaylarının tekrardan irdelenmesi, oturma elemanı tasarımı ve üretimi. |
7 | Dönem sonunda üretilecek olan mobilya tasarımının kararı (oturma birimi, kitaplık, sehpa, aydınlatma elemanı, hol ve antre mobilyaları) ve çıkış fikirleri hakkında toplu değerlendirmeler (pano kritiği). | Uygulama 2- 1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. |
8 | Mobilya tasarımı eleştiri süreci (pano kritiği). | Uygulama 2-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. |
9 | Mobilya tasarımı eleştiri süreci (birebir-masa kiritiği). | Uygulama 3-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. Model çalışması. |
10 | Mobilya tasarımı eleştiri süreci (birebir-masa kiritiği). | Uygulama 3-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. Model çalışması ve malzeme detayı. |
11 | Ara Jüri Değerlendirmesi. | Ara Jüri-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. Model çalışması ve malzeme detayları. |
12 | Ara Jüri Değerlendirmesi devamı. | Jüri için istenen hazırlıkların yapılması. |
13 | Mobilya tasarımı eleştiri süreci (birebir-masa kritiği). | Uygulama 4-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. Model çalışması. 1/1 malzeme detayları çözümü. |
14 | Mobilya tasarımı eleştiri süreci (pano kritiği). | Uygulama 4-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. Model çalışması. 1/1 malzeme detayları çözümü. |
15 | Mobilya tasarımı eleştiri süreci (pano kritiği). | Uygulama 4-1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. Model çalışması. 1/1 malzeme detayları çözümü. |
16 | Final Jüri Değerlendirmesi. | 1/10 1/10 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. 1/1, birebir malzemelerle üretilmiş mobilya. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Aronson, J. (1965). The Encyclopedia of Furniture. New York: Clarkson Potter Publishers. |
---|---|
2. Savage, D. (2011). Furniture with Soul: Master Woodworkers and their Craft. Tokyo: Kodansha International Ltd. | |
3. Saville, L. (2006). Design Secrets: Furniture: 50 Real-Life Projects Uncovered. Beverly,Massachusetts: Rockport publishers inc. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | X | ||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |