AKTS - Mobilya Tasarımı
Mobilya Tasarımı (ICM303) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mobilya Tasarımı | ICM303 | 5. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Mobilya tasarımı ve üretimi konusunda bilgilendirilerek, ürün ve kullanıcı ilişkisi irdelenir. Tasarımın fiziksel ürüne dönüşme sürecini, mobilyanın farklı bileşenlerini göz önünde bulundurarak deneyimlenmesi amaçlanır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ders,mobilya tasarım ilkelerini kapsar.Mobilya temel bileşenleri(malzeme,renk ve dokuvb.) ile üretim teknikleri hakkında bilgiler aktarılır.Tasarım sürecinde fiziksel, estetik,ergonomik ve ekonomik parametreler dâhilinde tasarlanan ürünlerin üretimi özgün detaylar çözülerek deneyimlenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders işleyiş sürecinin açıklanması, proje konusunun aktarılması, çalışma gruplarının oluşturulması | Ders hakkında araştırmalar yapılması |
| 2 | Teknik gezi ve ödev açıklanması | Konu kapsamında istenilen çalışmaların hazırlanması |
| 3 | Ödev teslimi ve değerlendirilmesi | Ödevin tamamlanması |
| 4 | Mobilyada ahşap, metal, plastik ve alternatif malzemeler hakkında bilgi verilmesi; Kısa sınav; Dönem projesinin tanıtımı | Ders hakkında araştırmalar yapılması |
| 5 | Eleştiri süreci: Tasarım dili ve önerileri | Ödevin tamamlanması |
| 6 | Eleştiri süreci: Araştırma, kavram, fikir ve analizler, 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, maket | Ödevin tamamlanması |
| 7 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
| 8 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
| 9 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
| 10 | Ara Jüri | Ara Jüri için hazırlık |
| 11 | Eleştiri süreci: 1/5 ölçekte ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
| 12 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket | Ödevin tamamlanması |
| 13 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi | Ödevin tamamlanması |
| 14 | Eleştiri süreci: 1/5 ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi | Ödevin tamamlanması |
| 15 | Eleştiri süreci: 1/5 ölçekte ortografik çizimler, 3B çizimler, mekân perspektifleri, malzeme kararları, maliyet hesaplaması, 1/1, 1/2 veya 1/5 detay çizimleri, 1/5 maket, pafta düzenlemesi | Ödevin tamamlanması |
| 16 | Final Jüri | Final Jüri için hazırlık |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Aronson, J. (1965). The encyclopedia of furniture. Clarkson Potter Publishers. |
|---|---|
| 2. Chiara, J., & Zelnik, M. (2001). Timesaver standards for interior design and space planning. McGrawHill. | |
| 3. Jackson, A., Day, D., & Jennings, S. (2008). The complete manual of woodworking. Knopf Doubleday Publishing Group | |
| 4. Neufert, E. (2021). Yapı tasarımı. Beta Basım Yayın. ISBN: 9786052427163 | |
| 5. Savage, D. (2011). Furniture with soul: Master woodworkers and their craft. Kodansha International Ltd. | |
| 6. Saville, L. (2006). Design secrets: Furniture: 50 real-life projects uncovered. Rockport publishers Inc. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 10 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
| Ödevler | 9 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 14 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olur. | X | ||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütür/yönetir. | X | ||||
| 3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olur. | X | ||||
| 4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde eder, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade eder. | X | ||||
| 6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olur. | |||||
| 7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlar. | X | ||||
| 8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirir/mekân yaratır. | X | ||||
| 9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir. | X | ||||
| 10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapar. | X | ||||
| 12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 9 | 3 | 27 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
