AKTS - Akustik ve Yangın Güvenliği
Akustik ve Yangın Güvenliği (ICM332) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akustik ve Yangın Güvenliği | ICM332 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tüm tasarım stüdyoları için gerekli teorik zemini hazırlamaya yönelik olarak, insan gereksinimleri ve mekan konforu bağlamında akustik ve gürültü kontrolu yanısıra, yangın güvenliğine ilişkin pasif tasarım kurallarının aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tüm tasarım stüdyoları için gerekli teorik zemini hazırlamaya yönelik olarak, insan gereksinimleri ve mekan konforu bağlamında akustik ve gürültü kontrolu yanısıra, yangın güvenliğine ilişkin pasif tasarım kurallarının aktarılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sesin doğası ve özellikleri, kapalı mekanlarda işitsel konfor ve kalitenin sağlanması, temel Kavramlar, sesin güçlenmesi ve sesin sönümlenmesi, yansışım oluşması. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Yansışım süresi, yansışım süresini kontrol ve değiştirme, akustik kontrol amaçlı mekan iç yüzeylerinde gereken genel uygulamalar, mekan şekli ve geometrisinin etkisi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Mekan geometrisine bağlı akustik sorunlar, modern bir oditoryumda iyi akustik için temel gereklilikler, yutucular, yansıtıcılar ve dağıtıcıların yerleştirilme prensipleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Gürültü Kontrolunda temel tanımlar ve genel prensipler. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Gürültü azaltma malzemeleri ve çalışma biçimleri, yutucu türleri, açık planlı ofisler için gürültü denetimi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | 1.Ara Sınav | Ara sınava hazırlık. |
7 | Akustik ve gürültü kontrolu için gerekli malzemeler ve özellikleri, kagir duvar, döşemelerde hava kaynaklı ses yalıtımı detayları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Hafif konstruksiyon duvar ve döşemelerde ses yalıtımı (hava kaynaklı) için genel kurallar, pencerelerde ve kapılarda hava kaynaklı ses yalıtımıdetayları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Darbe sesi / strüktür kaynaklı ses yalıtımı prensipleri ve yüzer döşeme, asma tavan detayları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Dolaylı ses iletimi ve kontrol prensipleri, kesintisiz asma tavan boşluklarında dolaylı sesin kontrolu | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | 2. Ara Sınav | Ara sınava hazırlık. |
12 | Yangın güvenlik önlemleri esasları: Pasif önlemler ve yangın yalıtımı, malzemeler ve yangın güvenlik önlemleri, malzeme yanıcılık sınıfları ve temel özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
13 | Yangın güvenliği genel bilgiler, tutuşma ve yangının evreleri, yangın sınıfları, binaların tehlike sınıflandırması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
14 | Yapı elemanlarının yangın dayanım sürelerine göre sınıflama, bina ölçeğinde alınan önlemler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
15 | Yangın için aktif önlemler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. • Kurra, Selma, 2013, Çevre Gürültüsü ve Yönetimi Kitabı, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1. Basım, ISBN : 9789756437872 |
---|---|
3. • Leland K. Irvine, Roy L. Richards, 1998, Acoustics and Noise Control Handbook for Architects and Builders, Krieger Pub Co; |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 52 |