AKTS - Koruma ve Restorasyon
Koruma ve Restorasyon (ICM421) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Koruma ve Restorasyon | ICM421 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Çağdaş koruma kuramı, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması konusunda teorik ve uygulamaya yönelik eğitim verilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Taşınmaz Kültür Varlıklarında restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanmasına, eski bir yapının yenilenmesi ve işlevinin değiştirilmesi için yeniden tasarlanmasına yönelik teorik ve uygulamaya yönelik bilgiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koruma Restorasyon Kavramlarına Giriş. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Taşınmaz Kültür Varlıklarının Tanımı ve Genel Çerçevesi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Kültür Varlıklarının Değerleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Restorasyon Projesi Öncesi Gerçekleştirilmesi Gereken Çalışmalar.Rölöve ve Belgeleme Çalışmalarının Önemi ve Kullanılan Başlıca Rölöve Teknikleri . | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Restorasyon Öncesi Gerçekleştirilmesi Gereken Çalışmalar. Rölöve ve Belgelemeye Yönelik Örnekler. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
6 | Restorasyon Öncesi Gerçekleştirilmesi Gereken Çalışmalar. Tarihi Yapılarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler; Rölöve Analiz Çalışmalarının Hazırlanması ve Sorunlar Paftası Örnekleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
7 | Restorasyon Öncesi Gerçekleştirilmesi Gereken Çalışmalar. Restitüsyon Kavramı ve Araştırmaları. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Restorasyon Öncesi Gerçekleştirilmesi Gereken Çalışmalar.Restitüsyon Projesi Örnekleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
9 | Çağdaş Restorasyon Kuramının Anlatımı ve Tartışılması. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Restorasyon Tekniklerinin Anlatımı. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Ulusal ve Uluslar arası Koruma Yasa ve İlkeleri Üzerinde Genel Bilgilendirme. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık. |
13 | Restorasyon Projesi Örnekleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
14 | Gruplar oluşturarak Örnek Restorasyon Projesi Üzerinde Tartışma. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
15 | Anıt Yapılarda Malzeme Koruma Konservasyon, Konsolidasyon Çalışmaları. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
16 | Arkeolojik Alanlarda Koruma Onarım Çalışmaları ve Örnekler. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 3. Bernard M. FEILDEN; Conservation of Historic Buildings, St. Edmundsbury Press Ltd., 1996. |
---|---|
4. Kenneth POWELL; Architecture Reborn The Conservation and Reconstruction of Old Buildings, Laurence King Publishing. | |
5. Zeynep AHUNBAY; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2009. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | X | ||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |