AKTS - Fotoğraf
Fotoğraf (ICM492) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf | ICM492 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iç mimarlık öğrencilerine fotoğrafçılık üzerine temel bilgi vermek, mimari fotoğraf çekiminin başlıca ilkelerini öğretmek ve grup halindeki binaların, tek bir binanın ve binaların detaylarının fotoğraflanmasındaki sorunlara işaret etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fotoğrafın tarihi; ışık, renk ve filtreler, siyah-beyaz film ve renkli film yapıları, imaj oluşturma; mekanik bilgiler: Objektif türleri, fotoğraf makinası aparatlarının seçimi, shutter hızı ve ışık ayarı, kompozisyon oluşturma, fotoğrafçılık kuramları; basım teknikleri, dia fotoğraflar, dijital fotoğrafçılık, mimari fotoğraflama teknikleri; mimari |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme. Temel fotoğrafçılık terminolojilerinin anlatılması. | Kaynak kitaplar üzerinden ders ile ilgili bilgi edinilmesi. |
2 | Görüntü oluşumu / Kamera obscura / Odak uzaklığı / Görüş açısı / Objektifler / Mercekler – Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
3 | Odak uzaklığı ve perspektif / Konu uzaklığı – Görüntü uzaklığı / Diyafram ve izafi açıklık 1. Ödevin Verilmesi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
4 | 1. Ödevin Teslimi ve Sunumu | 1. Ödevin hazırlanması |
5 | Uzaklık ayarı / Telemetre / Mikroprizma / Paralaks / Uzaklık ayarı – Diyafram – Odak uzaklığı ilişkisi Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
6 | Dijital kamera ve özellikleri / Dijital fotoğrafın değerlendirilmesi / Tarayıcılar, diyafram ve zaman ayarı / Zaman ayarlayıcılar ve çalışma sistemleri. 2. Ödevin Verilmesi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
7 | 2. Ödevin Teslimi ve Sunumu | 2. Ödevin hazırlanması |
8 | Negatif / Çözünürlük / Saklı hayal / Işığa duyarlılık / ISO ayarları Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
9 | Renk duyarlılığı / Gren / Kontrast / Beyaz ayarı Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
10 | Poz toleransı / Poz verme / Poz ölçme 3. Ödevin Verilmesi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
11 | 3. Ödevin Teslimi ve Sunumu | 3. Ödevin hazırlanması |
12 | Pozometreler / Kamera pozometreleri / Çalışma prensipleri Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
13 | Poz verme / Zone sistem / Kontrast / Teknik yönden doğru poz Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
14 | Çözünürlük-boyut / Flaşlar ve çalışma prensipleri , polarizasyon filtreleri / Filtreler / Kitaptan kopya / Yakın çekim mercekleri Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
15 | Mimari fotoğraf kuralları Sınıfta Uygulama | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
16 | Final sınavı için genel değerlendirme | Final Sınavına hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Busch, Akiko. (1987). The Photography of Architecture: Twelve Views. New York: Van Nostrand Company |
---|---|
2. Freeman, Micheal. (2012). Fotoğrafçının Gözü. İstanbul: Remzi Kitabevi | |
3. Grimm, T. (1998). The Basebook of Photography. Britain: Penguin | |
4. Kopelew, Gerry. (1998). How to Photograph Buildings and Interiors. New York: Princeton Arch. Press | |
5. London, Barbara v.d. (2001). Photography. Prentice Hall | |
6. Veltri, John. (1974). Architectural Photography. New York: American Photographic Book Publishing Co., Inc. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | |||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 11 | 2 | 22 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |