AKTS - Girişimcilik Becerilerinin Gelişimi için Tiyatro
Girişimcilik Becerilerinin Gelişimi için Tiyatro (ART268) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik Becerilerinin Gelişimi için Tiyatro | ART268 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tiyatro eğitimiyle pekiştirilmiş iletişim becerileri, yaratıcılık ve duygusal zeka bir kişinin hem özel ve hem de iş hayatında başarı ve mutluluğu yakalamasında belirleyici bir rol oynayabilmektedir. Bu ders öğrencilerin tiyatral becerilerini geliştirerek girişimcilik becerilerinin güçlendirilmesini hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tiyatro sanatı yoluyla girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Risk alma istekliliği | |
3 | Beceri geliştirme ve özgüven | |
4 | Beden dili ve girişimcilik | |
5 | Kendini ifade edebilme | |
6 | Topluluk önünde konuşabilme | |
7 | Yaratıcı girişimciler için oyunculuk | |
8 | Yaratıcı girişimciler için oyunculuk | |
9 | Senaryo analizi | |
10 | Güçlü ilk izlenim oluşturma | |
11 | Girişimcilikte eleştirel düşünme | |
12 | Yaratıcılığın geliştirilmesi | |
13 | Dinleme becerileri | |
14 | Sahne korkusunu yenme | |
15 | İşbirliği ile takım oluşturma | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Barker, C. (2010). Theatre Games: A New Approach to Drama Training. London: Bloomsbury Academic Publishing. |
---|---|
2. Kolb, B. M. (2015). Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries. New York: Routledge. | |
3. Prendergast, M. ve Saxton, J. (2010). Applied Theatre: International Case Studies and Challenges for Practice. Chicago: The University of Chicago Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 60 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | |||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 7 | 21 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |