AKTS - İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma I
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma I (ELIT107) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma I | ELIT107 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere İngilizce dil bilgisi kurallarını konuşurken ve yazarken etkin bir biçimde kullanmayı öğretmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Zaman kipleri, dilek kipleri, edilgen yapı, sayılabilir ve sayılamaz isimler, belirteçler, paragraf ve makale yazımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zaman Kipleri/ Yazma Süreci: Yazım öncesi ve taslak yazımı | Derse Giriş |
| 2 | Zaman Kipleri/ Yazım Süreci: Yazım öncesi ve taslak yazımı | Zaman Kipleri/ Yazım Süreci |
| 3 | Dilek Kipleri/ Yazım Süreci: Gözden geçirme, Düzenleme ve Düzeltme | Dilek Kipleri/ Yazım Süreci |
| 4 | Dilek Kipleri/ Paragrafın ögeleri | Dilek Kipleri/Paragraf |
| 5 | Dilek Kipleri / Makale ögeleri: Tez cümlesi, uyum, düzen ve paragraflar | Dilek Kipleri / Makale ögeleri |
| 6 | Edilgen Yapı/ Makale ögeleri: Bağlaçlar | Edilgen Yapı/ Makale ögeleri |
| 7 | Edilgen Yapı/ Kaynak göstererek yazma | Edilgen Yapı/ Kaynak göstererek yazma |
| 8 | Ara sınav | Tekrar |
| 9 | Şart Kipi/ Makale türleri: Örnekleyici Makale | Şart Kipi/ Makale türleri |
| 10 | Şart Kipi/ Makale Türleri: Örnekleyici Makale | Şart Kipi/ Makale Türleri |
| 11 | İsim Fiiller ve Mastarlar/ Makale Türleri: Öyküleme | İsim Fiiller ve Mastarlar / Makale Türleri |
| 12 | İsimler ve Artikeller/ Makale Türleri: Betimleyici Makale | İsimler ve Artikeller/ Makale Türleri |
| 13 | Sıfatlar ve Zarflar/ Makale Türleri: Betimleyici Makale | Sıfatlar ve Zarflar/ Makale Türleri |
| 14 | Belirteç ve zamirler | Belirteç ve zamirler |
| 15 | Tekrar | Tekrar |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Alexander, L.G. Longman Advanced Grammar. Essex: Longman, 1993. |
|---|---|
| 2. Rosa Alfred, Paul Eschholz. Models for Writers: Short Essays for Comparison, Boston: Bedford/st. Martins, 2001 | |
| 3. Boardman, Cynthia A., Jia Frydenberg. Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essay, Pearson ESL, 2008. | |
| 4. Azar, Betty Schrampfer. Understanding and Using Grammar, New Jersey: Prentice Hall Regents, 1989. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 5 | 90 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
