AKTS - Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat
Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat (ELIT430) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat | ELIT430 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders toplumsal cinsiyet kavramını çoğunlukla İngiliz ve Amerikan Edebiyatı ve Kültüründen seçilen metinler üzerinden inceleyerek öğrencileri bu konuda bilinçlendirmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, ataerkil sistem, feminizm. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş; Ana Tanrıça Dönemi, Isis, vs. Ataerkinin oluşumu: Yunan mitleri: Hera, Truvalı Helen, Pandora; Adem'in ilk eşi Lilith, Adem'in ikinci eşi, vs. | Giriş |
| 2 | Peri Hikayeleri: “Blue Beard” Charles Perrault” And Then The Prince Knelt Down and Tried to put the Glass Slipper on Cindrella’s Foot” Judith Viorst; “Gossip” Jake Allsop | Peri Hikayeleri |
| 3 | “The Birth of Her First Child and Her First Vision” ve “Her Pride and Attempts To Start A Business”, Margery Kempe Norton Anth.Vol: I, pp.367-369 | Norton Ant.Vol: I, pp.367-369 |
| 4 | “To The Queen’s Most Exellent Majesty” Aemilia Lanyer, The Norton Antoloji, Vol:I s. 1282; “A Married State” Katherine Philips, | Norton Antoloji |
| 5 | “A True Relation of My Birth,…,” The Epilogue to The Reader, Margaret Cavendish Norton Antoloji, pp. 1762-1765; “The Lover :A Ballad” Lady Mary Wortley Montagu, Norton Antoloji Vol:I, p.2580 | Norton Antoloji |
| 6 | A Vindication of The Rights of Women | A Vindication of The Rights of Women |
| 7 | “My Last Duchess Ferrara”, Robert Browning, The Norton Anthology,Vol:II,pp.1255-1256 | “My Last Duchess Ferrara” |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | “To George Sand” : A Desire”; “To George Sand” : A Recognition” Elizabeth Barrett Browning The Norton Anthology, Vol:II 1083; “Livvie” Eudora Welty Fiction, Gwyn(ed) pp. 186-197 | “To George Sand” : A Desire”; “To George Sand” : A Recognition” Elizabeth Barrett Browning |
| 10 | Trifles, Susan Glaspell Literature and Gender, pp.360-369 | Trifles |
| 11 | “Cora Unashamed” Langston Hughes;; “Desiree’s Baby” Kate Chopin The Story and Its Writer p.316-320 | “Cora Unashamed” Langston Hughes;; “Desiree’s Baby” Kate Chopin |
| 12 | The Subjection of Women John Stuart Mill, The Norton Anthology Vol:II pp.1061-1070 A Room of One’s Own , Virginia Woolf The Norton Anthology Vol: II pp.2092-2152 | The Subjection of Women John Stuart Mill |
| 13 | “To The Room 19” Doris Lessing, The Norton Anthology , Vol: II, pp. 2544-2565 | “To The Room 19” Doris Lessing |
| 14 | “Weekend Story” Fay Weldon | “Weekend Story” Fay Weldon |
| 15 | The Chrysantemums John Steinbeck Fiction Gwyn (ed.) pp.165-174 | The Chrysantemums John Steinbeck |
| 16 | Tekrar |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English Literature Vols 1 and 2 (for primary sources) |
|---|---|
| 2. Fiction A.S.Gwyn A Harper Collins Pocket Anthology, 1993 | |
| 3. The Story and Its Writer Ann Charters (ed), Bedford Books , 1995 | |
| 9. Literature and Gender Ed. By Lizbeth Goodman, Routledge, 1996. | |
| 11. World’s of Fiction R.Rubesnstein and C. Larson (eds) McMillan,1993 | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Working With Feminist Criticism Mary Eagleton, Blackwell, 1996 |
| 5. A Literature Of Their Own : From Charlotte Bronte to Doris Lessing, Virgo press,1995 | |
| 6. An Introduction to Women’s Studies. Berly Madoc-Jones, (ed.)Blackwell, 1997 | |
| 7. Feminist Criticism: Women as Contemporary Critics, Maggie Humm, St. Martin’s Press | |
| 8. Modern Feminisms, Maggie Humm, Columbia UP, 1992 | |
| 10. A Reader’s Guide to Contemporary Feminism, Maggie Humm, Harvester, Wheatsheaf, 1994 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
