AKTS - Mezuniyet Projesi
Mezuniyet Projesi (ELIT406) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mezuniyet Projesi | ELIT406 | 8. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı mezun durumdaki öğrencilere beşeri bilimlerde edebiyat teknikleri kullanarak mezuniyet projesi yazdırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | ELIT 405 Seminer dersinde öğrenilen yeteneklerin, araştırma ve akademik yazım kuralları dahilinde kullanılarak basım ve/veya sunum için akademik bir araştırmanın yapılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş; Edebi araştırma nedir? | |
| 2 | MLA Style Manual; Egzersizler; Kütüphane Araştırması | MLA Style Manual 1.1-1.4 |
| 3 | MLA Style Manual, Egzersizler, Kütüphane Araştırması | MLA Style Manual 1.4-1.6 |
| 4 | MLA Style Manual; Egzersizler; Kütüphane Araştırması | MLA Style Manual 1.6-1.8 |
| 5 | MLA Style Manual; Egzersizler; Kütüphane Araştırması | MLA Style Manual 1.8-2 Daha önce yazılmış bir ödevin formatlanması ve düzenlenmesi |
| 6 | MLA Style Manual İntihal ve Akademik Ahlak | MLA Style Manual 2. Bölüm |
| 7 | Anahatlar ve bibliyografya | Makalenin anahatlarının ve bibliyografyasının teslim edilmesi |
| 8 | Son anahatlar ve bibliyografya | Son anahatlar ve bibliyografyanın teslim edilmesi |
| 9 | Araştırma projesinin İlk taslağının hazırlanması | Araştırma projesinin İlk taslağının teslim edilmesi |
| 10 | Düzenleme | |
| 11 | İkinci taslağın hazırlanması | İkinci taslağın teslim edilmesi |
| 12 | Proje makalesinin ve bibliyografyanın hazırlanması | Proje makalesinin ve bibliyografyanın teslim edilmesi |
| 13 | Makale sunumları | |
| 14 | Makale sunumları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Gibaldi, Joseph. MLA Handbook for Writers of Research Papers.7th ed. New York: MLA, 2009 |
|---|---|
| 2. Tyson, Lois. Critical Theory Today. New York: Routledge, 2006 | |
| 3. Altick, Richard D. and John J. Fenstermaker. The Art of Literary Research. 4th ed. New York: WW Norton, 1993. | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Gibaldi, Joseph, ed. Introduction to Scholarship in Modern Languages and Literatures. 2nd ed. New York: MLA, 1992. |
| 5. Guerin, Wilfred L., et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. New York: Oxford UP, 2011 | |
| 6. Harner, James L.. Literary Research Guide. New York: MLA, 1993 | |
| 7. Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. 6th ed. Chicago: The University of Chicago Press, 1996 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 2 | 20 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | 1 | 40 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 4 | 8 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Projeler | 1 | 20 | 20 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 4 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
