AKTS - Kıyı Yapıları Tasarımı
Kıyı Yapıları Tasarımı (CE433) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kıyı Yapıları Tasarımı | CE433 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| CE307 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Kıyı mühendisliği ve kıyı yapıları tasarımının temel kavramlarına giriş. Türkiye’de kıyı yapıları tasarımı kriterlerine genel bir giriş. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Kıyı mühendisliğine giriş, dalga değişkenleri ve sınıflandırması, dalga ilerlemesi ve istatistiksel çözümleme, tasarım dalgası seçimi, dalga-yapı etkileşimleri, liman yapıları tasarımı, kıyısal kum taşınımı, kıyı koruma yapıları tasarımı, Türkiye?de kıyı yapıları planlaması ve tasarımı. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | -Kıyı Mühendisliğine ve kıyısal sistemlere giriş -Kıyısal hareketler -Su dalgaları -Hyperbolik fonksiyonlar | 1-16 43-57 Notlar | 
| 2 | -Küçük genlikli dalga teorisi - Temel dalga özellikleri - Temel dalga denklemleri - Parça hız ve yörüngeleri | 58-71 | 
| 3 | -Küçük genlikli dalga teorisi -Dalga basıncı -Dalga enerjisi | 72-82 | 
| 4 | Dalga sığlaşması | 82-90 & 98-99 | 
| 5 | Dalga yansıması Dalga sapması | 91-97 & 100-110 | 
| 6 | Dalga dönmesi - Dalgakıran yerleşimi | 111-134 | 
| 7 | Dalga kırılması - Temel denklemler - Dalga tırmanması ve çekilmesi - Dalga kabarması | 135-148 | 
| 8 | -Okyanus dalgaları -İstatistiksel özellikler -Dalga yüksekliği ve döneminin istatiksel dağılımı -Enerji histogram ve spektrumu | 149-158 | 
| 9 | Okyanus dalgaları - Rüzgar dalgası oluşumu - Rüzgar dalgası tahmini - Enerji histogram ve spektrumu | 159-174 | 
| 10 | Kıyısal kum taşınımı - Dalga bazlı kum taşınımı - Kıyı boyu kum taşınımı | 181-192 | 
| 11 | Kıyısal koruma - Kıyı yapıları - Aşınmaya karşı önlemler | 193-208 | 
| 12 | Yığma taş dalgakıran tasarımı - Hudson denklemi - Van der Meer denklemi | 209-229 Notlar | 
| 13 | Dik Duvar dalgakıranlar - Dalga kuvvetleri - Goda denklemi | 230-245 | 
| 14 | Türkiye’de kıyı yapıları planlama ve tasarım çalışmaları. | Notlar | 
| 15 | Final Sınavları Dönemi | |
| 16 | Final Sınavları Dönemi | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Ergin, A., Coastal Engineering, 1st edition, 2009, METU Press, Ankara. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. U.S. Army Corps of Engineers, Coastal Engineering Manual, Online source. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | X | ||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 22 | 22 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
