AKTS - Finansal Piyasalar
Finansal Piyasalar (FNCE517) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal Piyasalar | FNCE517 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin öncelikli amacı finansal piyasalar ile ekonominin sektörleri arasındaki ilişkiyi ekonomi ve finans teorisi çerçevesinde ortaya koymaktır. Böylece öğrencilere finansal piyasaların işletme çevresi açısından rolü açıklanmış olacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Finansal piyasalar, aracı kurumlar, para piyasaları, tahvil piyasaları, hisse senedi piyasaları, döviz piyasaları, türev piyasalarının işleyişi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal Piyasalar ve Kurumları Neden Öğrenmeliyiz? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
2 | Finansal Sisteme Genel Bir Bakış | Ders kitabının ilgili bölümleri |
3 | Faiz Oranı Ne Demektir, Değerlemedeki Rolü Nedir? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
4 | Faiz oranları Neden Değişir? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
5 | Risk ve Vade Yapısı Faiz Oranlarını Nasıl Etkiler? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
6 | Finansal Piyasalar Etkin midir? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
7 | Ara Sınav | |
8 | Finansal Kurumlar Neden Vardır? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
9 | Finansal Krizler Neden Meydana Gelir, Ekonomi için Neden Yıkıcıdır? | Ders kitabının ilgili bölümleri |
10 | Merkez Bankacılığı ve Para Politikası | Ders kitabının ilgili bölümleri |
11 | Para Piyasaları | Ders kitabının ilgili bölümleri |
12 | Tahvil Piyasası | Ders kitabının ilgili bölümleri |
13 | Borsa | Ders kitabının ilgili bölümleri |
14 | İpotek Piyasaları | Ders kitabının ilgili bölümleri |
15 | Döviz Piyasası | Ders kitabının ilgili bölümleri |
16 | Sunumlar | |
17 | Genel Tekrar | |
18 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. İlker Parasız, Para Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitabevi, 2013 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur. | |||||
2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | |||||
3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |||||
4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | |||||
5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | |||||
6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | |||||
7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | |||||
8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | |||||
9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | |||||
10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |||||
11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |