AKTS - Üretim Yönetimi
Üretim Yönetimi (ISL509) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Üretim Yönetimi | ISL509 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Üretim ve Islemler Yönetimi dersi, işletmenin elinde bulunan malzeme makine ve insan gücü kaynaklarının, belirli miktardaki ürünün istenilen niteliklerde, istenilen zamanda ve en düşük maliyetle üretimini sağlayacak biçimde bir araya getirilmesi için gerekli olan planlama kontrol ve benzeri faaliyetlerin öğretilmesini amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Üretim statejisi, karar teorisi, talep tahmini, ürün ve süreç tasarımı, kalite kontrol, kapasite planlama, kuruluş yeri seçimi ve tesis düzeni, tedarik zinciri yönetimi, stok kontrolü ve bütünleşik üretim planlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim/İşlemler Yönetimine Giriş | Kobu, B. Bölüm 1 |
2 | Üretim Stratejisi | Kobu, B. Bölüm 2. |
3 | Verimlilik ve Performans / Verimlilik Ölçüm Yöntemleri. | Kobu, B. Bölüm 3. |
4 | Üretim Yönetiminde Maliyet Modelleri. | Üreten, S. bölüm.2 |
5 | ödev sunumları | |
6 | Ürün tasarımı | Kobu, bölüm 5 |
7 | Süreç Planlaması | Üreten, bölüm5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üretim Yönetiminde Simülasyon / Uygulamalar. | Top, A., Yılmaz, E. Bölüm 5-A Üreten, S. Bölüm 5. |
10 | Simülasyon excel uygulamaları. | |
11 | Bekleme Hattı Modelleri. | Top, A., Yılmaz, E. Bölüm .4-E |
12 | Talep Tahmini | Top, A., Yılmaz, E. Bölüm 4-A Kobu, B. Bölüm. 5 |
13 | Talep Tahmini Modelleri Excel Uygulamaları | |
14 | İstatistiksel Kalite Kontrol ve Toplam Kalite Yönetimi | Top, A., Yılmaz, E. Bölüm 4-D Kobu, B. Bölüm 17. |
15 | ödev sunumları | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Üreten, Sevinç (1998) Üretim / İşlemler Yönetimi – Planlama-Denetim Kararları, Karar Modelleri ve İyileştirme Yaklaşımları, THK Basımevi, Ankara |
---|---|
2. Kobu, Bülent (2003) Üretim Yönetimi, 11. Baskı, Avcıol Basım | |
3. Top, Aykut ve Yılmaz,ü Erdal (2013) Üretim Yönetimi, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul | |
Diğer Kaynaklar | 4. Heizer, J. , Render, B. (2011), Operations Management, Prentice-Hall, 10th edition. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur. | |||||
2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | |||||
3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |||||
4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | |||||
5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | |||||
6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | |||||
7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | |||||
8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | |||||
9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | |||||
10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |||||
11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 128 |