AKTS - Türkiye Ekonomisi
Türkiye Ekonomisi (IKT401) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Ekonomisi | IKT401 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti devletinde 1923’den 1970’lerin sonuna uzanan dönemde uygulanan iktisat politikalarının temel özellikleri ve doğurduğu sonuçların ayrıntılı analizi ve değerlendirilmesi |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | 1923?ten 1980 yılına kadar uygulanan iktisat politikalarının özlü analizi; Ocak 1980 tarihinde başlatılan istikrar ve yapısal uyum programı; yeni finansal çevrim ve ekonomik- finansal krizler (1994, 1998, 2000, 2001); 17., 18., 19. stand-by düzenlemeleri ve yapısal reformlar; 2008-2009 küresel krizinin etkileri ve sonraki gelişmeler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lozan Antlaşması’nın iktisadi etkileri ve -İzmir-İktisat Kongresi | Boratav, ss. 19-37; Hershlag, ss. 7-30; Ökçün (1997) |
| 2 | Açık ekonomi koşullarında yeniden inşa (1923-1929) | Boratav, ss. 39-58;Hershlag, ss. 33-74 |
| 3 | Yeniden inşanın sonuçları ve devletçiliği hazırlayan koşullar (1929-1932) | Boratav, ss. 39-58; Hershlag, ss. 33-74 |
| 4 | Korumacı dış ticaret rejiminde ithal ikameci sanayileşme (1933-1939)- Bölüm I | Boratav, ss. 58-80; Hershlag, ss. 75-172; Kazgan, ss. 43-92 |
| 5 | Aynı başlık-Bölüm II | Bölüm I’in aynısı |
| 6 | Kesinti: 2. Dünya Savaşı (1940-1945) | Boratav, ss.81-92; hershlag, ss. 177-192 |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Liberal iktisat politikaları: Dünya kapitalist sistemiyle eklemlenme çabaları (1946-1953) | Boratav, ss. 93-106; Hershlag, ss. 177-267; Kazgan, ss. 93-128 |
| 9 | Liberal iktisat politikaları: Dünya kapitalist sistemiyle eklemlenme çabaları (1946-1953) | Boratav, ss. 93-106; Hershlag, ss. 177-267; Kazgan, ss. 93-128 |
| 10 | Tıkanma, müdahale ve yeniden düzenleme (1954-1961) | Boratav, ss.93-106; Hershlag, ss. 177-267; Kazgan, ss. 93-128 |
| 11 | Planlamaya dayalı yeni strateji (1961-1962) | Boratav, ss. 117-144; Hale, ss.141-158 |
| 12 | İçe dönük ve dışa bağımlı genişleme (ithal ikameci sanayileşme, 1962-1977) | Boratav, ss. 117-144; Hale 141-158 |
| 13 | Dış borç krizi ve durgunluk (1978-1979) | Boratav, ss. 117-144; Hale, ss. 161-249; Kazgan, ss.135-193 |
| 14 | Neoliberal politikaların eşiğinde Türkiye’nin temel iktisadi ve sosyal sorunları | Kaynakçada belirtilen yayınlar |
| 15 | Genel değerlendirme ve tartışma | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 2. Hershlag, Z.Y. (1958), Turkey, An Economy in Transition,Uitgeverij Van Keulen N.V., The Hague. |
|---|---|
| 3. Hale, W. (1981), The Political and Economic Development of Modern Turkey, Croom Helm, London. | |
| 4. Boratav.Korkut, (2003), Türkiye İktisat Tarihi, 1908-2002, 7.Baskı, İmge Yayınevi, Ankara. | |
| 5. Kazgan, Gülten, (2005), Türkiye Ekonomisinde Krizler (1929-2001), İstanbul Bilgi Üniv., Yay. | |
| Diğer Kaynaklar | 6. Kazgan, Gülten,(1999), Tanzimat’tan XXI.Yüzyıla Türkiye Ekonomisi,Altın Kitaplar,İstanbul (or İstanbul Bilgi Üniv. Yay., Nisan 2002) |
| 7. Kepenek, Yakup ve Yentürk, Nurhan, (2003), Türkiye Ekonomisi, 11 baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul. (veya son baskı) | |
| 8. Ökçün, Gündüz,(1997),Türkiye İktisat Kongresi, 1923-İzmir, Haberler-Belgeler-Yorumlar, SPK Yay., No:59, Ankara | |
| 9. ( İnan, Afet, (1982), İzmir İktisat Kongresi, 17 Şubat-4 Mart 1923, TTK Yay., Ankara. | |
| 10. Kuruç, Bilsay, (1988), Belgelerle Türkiye İktisat Politikası (1929-1932), 1. Cilt, A.Ü., SBF Yay. No: 569, Ankara. | |
| 11. Kuruç, Bilsay (1993), Belgelerle Türkiye İktisat Politikası (1933-1935), 2. Cilt, A.Ü., SBF Yay. No: 580, Ankara. | |
| 12. Tezel, Yahya Sezai (1994),Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi (1923-1950), 3. Baskı, Tarih Vakfı/ Yurt Yay., İstanbul | |
| 13. DPT, Beş Yıllık Kalkınma Planları (ilk üç plan). |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 5 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 174 | ||
