AKTS - Çok Ölçütlü Karar Verme

Çok Ölçütlü Karar Verme (IE515) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çok Ölçütlü Karar Verme IE515 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Babek Erdebilli
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı pratik ÇÖKV tekniklerinin ve karar verme süreçlerinin yapısının öğrenilmesinin sağlanması ve bunlar sayesinde öğrencilerin karar problemini oluşturan alternatifler, kriterler ve amaçlar hakkındaki bilgilerinin artırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çok ölçütlü karar verme yöntemlerine ilişkin temel kavram ve yöntemlerin kazandırılması
  • Çok ölçütlü karar verme yöntemlerin farklı mühendislik alanlarındaki rolünün vurgulanması
  • Öğrencilerin karar verme becerilerinin, problemleri sistematik olarak analiz edebilme yeteneklerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği Karar vermeye giriş, belirsizlik ve risk altında karar verme, karar ağaçları, karar problemlerinin yapılandırılması, çok ölçütlü karar verme yöntemleri, temel yöntemler, etkileşimli yöntemler, electre yaklaşım, üstünlüğe dayalı yöntemler, pareto analizi, değer-fayda temelli yöntemler, hedef programlama ve uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Temel kavramlar, sistem yaklaşımı
2 Risk ve belirsizlik altında karar verme
3 Karar verme problemlerinin yapılandırılması: Karar hiyerarşisi, Karar ağı, Karar ağaçları
4 Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Temel yöntemler
5 Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Etkileşimli yöntemler
6 Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Üstünlüğe dayalı yöntemler
7 Çok ölçütlü karar verme yöntemleri: Üstünlüğe dayalı yöntemler (devam)
8 Arasınav
9 Değer-Fayda temelli yöntemler
10 Değer-Fayda temelli yöntemler (devam)
11 Değer-Fayda temelli yöntemler (devam)
12 Değer-Fayda temelli yöntemler (devam)
13 Öğrenci projelerinin sunumu
14 Öğrenci projelerinin sunumu
15 Öğrenci projelerinin sunumu
16 Öğrenci projelerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Bazerman, M.H. 2002. Judgment in Managerial Decision Making. 5.Ed., John Wiley & Sons, New York.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği
2 Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği
3 Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi
4 Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği
5 Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi
6 Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği
7 Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma
8 Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 4 4
Raporlar
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125