AKTS - Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular

Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (PSY410) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular PSY410 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY 102 Psikolojiye Giriş II
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Mine Cihanoğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, uygulamalı gelişimsel psikoloji konularına değinmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaşam boyu gelişimdeki temel konu ve süreçleri tanımak
  • Gelişim psikolojisinin gerçek yaşam olaylarına nasıl uygulanabileceği konusunu ayrıntılandırmak
  • Kuram, araştırma ve uygulama arasındaki etkileşimi tartışmak
  • Uygulamalı gelişimsel psikoloji alanında seçilen konuları aydınlatmaya yönelik küçük çaplı araştırmalar yürütmek ve bunların raporunu yazmak
Dersin İçeriği Doğum öncesi, bebeklik, erken çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki gelişime ilişkin, uygulamalı gelişimsel psikoloji kapsamındaki kuramsal ve pratik konular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel Gelişimsel Kavram ve Süreçlerin Gözden Geçirilmesi
2 Oyun ve Oyunun Gelişimi Kaynak: R1 & R2
3 Bağlanma Kaynak: R3 & R4
4 Bağlanma Kaynak: R5 & R6
5 Çocuklarla Adli Görüşme Kaynak: R7
6 Çocuklarla Adli Görüşme Kaynak: R8
7 Akran Zorbalığı Kaynak: R9
8 Ergenlikte İntiharın Önlenmesi Kaynak: R10 & R11
9 Ebeveynliğe Geçiş Kaynak: R12 & R13 & R14
10 Orta Yaşta Üretkenlik Kaynak: R15 & R16
11 Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Bilişsel Süreçler Kaynak: R17
12 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
14 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. R1. Smith, P. K. (2011). Play and the beginnings of peer relationships. In A. Slater & G. Bremnier (Eds.), An introduction to developmental psychology (pp. 453- 485). UK: BPS Blackwell Publishing.
2. R2. Aarssen, J. (2010). Beyond the basis: A further look into early childhood development. Netherlands: Sardes. (Chapter 2: Play)Hughes, D. A. (2004). Facilitating developmental attachment: The road to emotional recovery and behavioral change in foster an
3. R3. Hughes, D. A. (2004). Facilitating developmental attachment: The road to emotional recovery and behavioral change in foster and adopted children. NY: Rowmen & Littlefield. (Chapter 2: Attachment: Theory and research)
4. R4. Howe, D. (2005). Child abuse and neglect: Attachment, development and intervention. NY: Palgrave Macmillan. (Chapter 3: Patterns of attachment)
5. R5. Levy, T. M., & Orlans, M. (2000). Attachment disorder and the adoptive family. In T. M. Levy (Ed.), Handbook of attachment interventions (pp. 243- 259). NY: Academic Press.
6. R6. Hughes, D. A. (2004). Facilitating developmental attachment: The road to emotional recovery and behavioral change in foster and adopted children. NY: Rowmen & Littlefield. (Chapter 11: Principles of parenting)
7. R7. Blandon-Gitlin, I, & Pezdek, K. (2009). Children’s memory in forensic contexts: Suggestibility, false memory, and individual differences. In B. L. Bottoms, C. J. Najdowski, & G. S. Goodman (Eds.), Children as victims, witnesses, and offenders: Psychol
8. R8. Saywitz, K. J., & Camparo, L. B. (2009). Contemporary child forensic interviewing: Evolving consensus and innovation over 25 years. In B. L. Bottoms, C. J. Najdowski, & G. S. Goodman (Eds.), Children as victims, witnesses, and offenders: Psychological
9. R9. Powell, M. D., & Ladd, L. D. (2010). Bullying: A review of the literature and implications for family therapists. The American of Journal of Family Therapy, 38, 189-206.
10. R10. Miller, D. N., & Eckert, T. L. (2009). Youth suicidal behavior: An introduction and overview. School Psychology Review, 38(2), 153-167.
11. R11. Eskin, M., Ertekin, K., Dereboy, Ç., & Demirkıran, F. (2007). Risk factors for and protective factors against adolescent suicidal behavior in Turkey. Crisis, 28(3), 131-139.
12. R12. Mitnick, D. M., Heyman, R. E., & Slep, A. M. S. (2009). Changes in relationship satisfaction across the transition to parenthood: A meta-analysis. Journal of Family psychology, 23(6), 848-852.
13. R13. Lawrence, E., Nylen, K., & Cobb, R. J. (2007). Prenatal expectations and marital satisfaction over the transition to parenthood. Journal of Family Psychology, 21(2), 155-164.
14. R14. Medina, A. M., Lederhos, C. L., & Lillis, T. A. (2009). Sleep disruption and marital satisfaction across the transition to parenthood. Families, Systems, & Health, 27(2), 153,-160.
15. R15. McAdams, D. P., de St. Aubin, E., & Logan, R. L. (1993). Generativity among young, midlife, and older adults. Psychology and Aging, 8(2), 221-230.
16. R16. Grossbaum, M. F., & Bates, G. W. (2002). Correlates of psychological well-being at midlife: The role of generativity, agency and communion, and narrative themes. International Journal of Behavioral Development, 26(2), 120-127.
17. R17. Perlmutter, M. (1994). Cognitive skills within the context of adult development and old age. In C. B. Fisher, & R. M. Lerner (Eds.), Applied developmental psychology (pp. 101-135). NY: McGraw-Hill.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 2 70
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 2 20 40
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 129