AKTS - Siber Psikoloji

Siber Psikoloji (PSY412) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Siber Psikoloji PSY412 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere hızla gelişen dünyada internet kullanımının kişilerin ruh sağlığı ve kişilerarası ilişkiler üzerindeki etkisini bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğretmektir
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnternet ve sosyal medya kullanımı, sanal kaytarma, sanal zorbalık, sanal oyunlar, internet bağımlılığı gibi konularda çeşitli araştırma ve kuramları öğrenmek
  • İnternet ve sosyal medya kullanımının kişilerin ruh sağlığı üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak
  • İnternet ve sosyal medya kullanımının kişilerarası ilişkiler (arkadaşlık ilişkisi, romantik ilişkiler) üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak
  • Siber psikolojiyle ilişkili araştırma bulgularını bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğrenmek
  • İnternet bağımlılığının yarattığı sorunlara çözüm önerileri getirebilmek
Dersin İçeriği İnternet ve sosyal medya kullanımının psikolojik ve kişilerarası ilişkilere etkileri, çalışanlar ve öğrenciler arasında sanal kaytarma davranışının öncülleri ve sonuçları, sanal zorbalık, sanal oyunlar, internet kullanımı ve psikopatoloji.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Siber Psikolojiye Giriş İlgili Kitap Bölümü/Makale
2 Siber Kültür ve Sosyal Medya Kullanımı İlgili Kitap Bölümü/Makale
3 Siber Psikolojide AraştırmaYöntemleri İlgili Kitap Bölümü/Makale
4 Sosyal Medya Kullanımının Psikolojik Etkileri İlgili Kitap Bölümü/Makale
5 Sosyal Medya Kullanımının Psikolojik Etkileri İlgili Kitap Bölümü/Makale
6 Sosyal Medya Kullanımının Kişilerarası İlişkilere Etkileri İlgili Kitap Bölümü/Makale
7 Sosyal Medya Kullanımının Kişilerarası İlişkilere Etkileri İlgili Kitap Bölümü/Makale
8 İşyerinde Sanal Kaytarma Davranışı, Öncülleri ve Sonuçları İlgili Kitap Bölümü/Makale
9 Okulda Sanal Kaytarma Davranışı, Öncülleri ve Sonuçları İlgili Kitap Bölümü/Makale
10 İnternet Kullanımı ve Psikopatoloji İlgili Kitap Bölümü/Makale
11 İnternet Kullanımı ve Psikopatoloji İlgili Kitap Bölümü/Makale
12 Sanal Zorbalık İlgili Kitap Bölümü/Makale
13 Sanal Zorbalık İlgili Kitap Bölümü/Makale
14 Sanal Oyunlar İlgili Kitap Bölümü/Makale
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem içi konuların tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem içi konuların tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. An Introduction to Cyberpsychology. (2016). Edited by I. Connolly, M. Palmer, H. Barton & G. Kirwan. Routledge,Taylor & Francis: New York

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 120
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 9 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125