AKTS - Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Giriş
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Giriş (EE103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine Giriş | EE103 | 1. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Elektrik-Elektronik Mühendisliği'nin uzmanlık bölümleri ile ilgili öğrencilere genel bir perspektif kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilere sunum yapma ve rapor hazırlama yetenekleri kazandırılmaya çalışılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektrik ve elektronik mühendisliğinde seçilmiş temel kavram ve ilkelere entegre giriş: devre analizi, sinyaller ve sistemler, elektromanyetik, telekomünikasyon, elektronik. Etik nedir, Etik değerleri öğrenme. Mühendislik tasarım sürecinin adımları. Elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü mühendislik standartları. Laboratuvar deneyleri ve dersler bir tasarım ve imalat projesine odaklanır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik ve diğer mühendislik alanları. | Bu haftanın ders materyaline göz atın |
2 | Elektrik-elektronik mühendisliği ve uzmanlık alanları | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
3 | Akademik Hayatta Kalma Becerileri | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
4 | Devre değişkenleri | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
5 | Devre elemanları (Ohm Yasası, Kirchoff Yasası) | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
6 | Devre elemanları (Ohm Yasası, Kirchoff Yasası) | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
7 | Arasınav | Geçmiş haftaların konularını tekrar edin |
8 | Mühendislik problemlerini çözme | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
9 | Yarıiletkenler ve diyotlar | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
10 | Mesleki ahlak ve etik kuralları | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
11 | Mesleki ahlak ve etik kuralları | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
12 | Arasınav | Geçmiş haftaların konularını tekrar edin |
13 | Analog ve sayısal sistemler ve sinyal işleme | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
14 | Manyetik devreler ve transformatörler | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
15 | Standartlar, kariyerinizi yönetme | Geçen haftayı tekrar edin ve bu haftanın ders materyaline göz atın |
16 | Son sınav | Tüm konuları tekrar edin |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lecture Notes: Prof. Dr. Sedat SÜNTER |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Introduction to Electrical and Computer Engineering, C. B. FLEDDERMANN, M. D. BRADSHAW, The Prentice Hall, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 5 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 5 | 4 | 20 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 75 |