AKTS - Optik Haberleşme Sistemleri

Optik Haberleşme Sistemleri (EE406) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Optik Haberleşme Sistemleri EE406 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
EE316 ve EE310
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Optik iletim sistemlerinin parçalarının tanımlanması ve optik tekniklerin tanımlanması
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Lazer diyotların, fiberoptiklerin, optik toplayıcıların tespiti ve bu parçaların farklı yapılardan ve malzemelerden nasıl etkilendiğinin analizi
  • LED lerin, lazer diyotların ve PIN fotodedektörlerin ( spektral özellikleri, band genişliği ve devreleri) analizi ve optik sistemlerde uyugulaması
  • Tek ve çoklu mod fiberoptik kabloların temeli, karşılaştırılması
  • Optik iletişimin tasarımı ve analizi
  • AKtif ve pasif optik bileşenlerin analog ve dijital sinyal için tasarımı
Dersin İçeriği Optik lif yapıları, dalgakılavuzlama ve üretim, zayıflama, sinyal bozulması, kip bağlaşımı, LED ve LASERler, güç bağlaştırma, fotoalgılayıcılar, optik alıcılar, noktadan noktaya bağlar, hat kodlama, evreuyumlu optik sistemler, fotonik anahtarlama, kılavuzsuz optik haberleşme sistemleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fiber Optik İletişim Bu haftanın konularına göz atmak
2 Fiber Optik: Yapısı ve Dalga modeli Geçen Haftanın Tekrarı
3 Fiber optiklerde bozunma Geçen Haftanın Tekrarı
4 Optik Kaynaklar, Güç yerleşimi ve çiftlenim Geçen Haftanın Tekrarı
5 Optik Kaynaklar, Güç yerleşimi ve çiftlenim Geçen Haftanın Tekrarı
6 Fotodetektörler Geçen Haftanın Tekrarı
7 Optik Toplayıcı İşlemi Geçen Haftanın Tekrarı
8 Optik Toplayıcı İşlemi Geçen Haftanın Tekrarı
9 Dijital İletim Sistemi Geçen Haftanın Tekrarı
10 Analog Sistemler Geçen Haftanın Tekrarı
11 WDM Konsepti ve Bileşenleri Geçen Haftanın Tekrarı
12 Optik Yükselticiler Geçen Haftanın Tekrarı
13 Optik Ağlar Geçen Haftanın Tekrarı
14 Ölçüm Standartları, Göz paternleri, zayıflama, dispersiyon ölçümleri Geçen Haftanın Tekrarı
15 Dönem sonu sınav çalışmaları Geçen Haftanın Tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları Geçen Haftanın Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Gerd Keiser, 'Optical Fiber Communications' third edition, McGraw-Hill (2000)
Diğer Kaynaklar 2. Govind P. Agrawal, “Fiber-Optic Communication Systems”, 2nd ed., JohnWiley & Sons, Inc. (1997)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 4
Genel Sınav/Final Juri 1 3
Toplam 8 37
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.)
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 6 10 60
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 5 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 128