AKTS - Biyomedikal Sinyaller ve Ölçüm
Biyomedikal Sinyaller ve Ölçüm (EE428) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Sinyaller ve Ölçüm | EE428 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(EE210 veya EE234 veya AEE202) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Mühendislik öğrencilerinin biyomedikal kavramlara aşinalığını arttırmak ve biyomedikal cihazlara ilişkin sektörlerde çalışırken yararlı olabilecek temel bilgi birikimini kazanmalarını sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Biyomedikal instrümentasyon ve fizyolojik ölçümlere giriş, biyomedikal sinyaller, biyopotensiyel ve diğer biyolojik sinyallerin orijini, biyopotensiyel elektrotlar, doku eşdeğer devreleri, temel dönüştürücü ve algılayıcıların prensipleri ve çalışmaları, biyolojik ve enstrümentasyon gürültüsünün kaynağı ve karakteristiği, ECG sistemler ve dalga |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal Enstrümantasyon ve Fizyolojik ölçümlere Giriş, Biyopotansiyel ve diğer biyolojik sinyallerin orijini | Ders notlarına göz atınız |
2 | Biyopotansiyel elektrotlar ve Doku Eşdeğer Devreleri | Ders notlarını tekrar ediniz |
3 | Temel Dönüştürücü ve Algılayıcıların Prensipleri ve Çalışmaları | Kitabınızdan okuyunuz |
4 | Temel Dönüştürücü ve Algılayıcıların Prensipleri ve Çalışmaları | |
5 | Biyolojik ve Enstrümantasyon Gürültüsünün Karakteristikleri | Bu haftanın konularına göz atınız |
6 | Biyolojik ve Enstrümantasyon Gürültüsünün Karakteristikleri Biyopotansiyel Elektrotların Elektriksel Karakteristikleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar ediniz ve bu haftanın konularına göz atınız |
7 | Biyopotansiyel Elektrotların Elektriksel Karakteristikleri Pratik biyopotansiyel yükselteç tasarımı ve ECG sistemler | |
8 | Pratik biyopotansiyel yükselteç tasarımı ve ECG sistemler | Ders notlarına çalışınız |
9 | Yüksek kaliteli ayrık biyopotansiyel yükselteçlerin tasarımı, testi ve analizi | Notlarınızı tekrarlayınız |
10 | Biyolojik Sinyal İşleme – Süzgeçler | Bu haftanın konularına göz atınız |
11 | Biyolojik Sinyal İşleme | Bir önceki haftanın konularını tekrar ediniz ve bu haftanın konularına göz atınız |
12 | Otomatik Sinyal Sezimi ve Analizi için İstatistiksel Algoritmalar | Ders notlarını tekrarlayınız |
13 | İstatistiksel Algoritmalar | |
14 | Dairesel sistemler ve kan basıncı/akışı ölçümü | Ders notlarınızı tekrarlayınız |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. John G. Webster, Medical Instrumentation - Application and Design, 3rd Edition, John Wiley and Sons Inc. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Willis J Tompkins, ED. Biomedical Signal Processing. Prentice-Hall, 1993. |
3. R E Chellis and R I Kitney, Biomedical Signal Processing, in IV parts, Medical and Biological Eng. and current Computing, 1990-91. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 80 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 8 | 3 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 129 |